וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל פרשת השחיתות: בכיר בשיכון ובינוי מת מדום לב באפריקה

19.11.2018 / 21:06

אברהם אדמוני יצא בשבוע שעבר לניגריה שם מת באופן פתאומי. אדמוני נמצא בלב חקירה פלילית בחשד למתן שוחד לעובדי ציבור זרים יחד עם בכירים נוספים בשיכון ובינוי. הוא שוחרר ממעצר בערבות עצמית אך החקירה עדיין נמשכת. לאחר עיכוב של שלושה ימים, גופתו שוחררה להטסה ארצה

שגרירות איראן באבוג'ה בירת ניגריה, תמונת ארכיון נובמבר 2010. AP
אדמוני מת בפתאומיות. אבוג'ה בירת נירגיה/AP

אברהם אדמוני, בן 73, תושב רמת גן, היה מבקר הפנים של שיכון ובינוי ואחד מעצורי פרשת השוחד הנחקרת. אחרי שיצא לניגריה הוא מת אתמול (שבת) במפתיע בבירה אבוג'ה. אדמוני נעצר על ידי חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה יחד עם בכירים נוספים בשיכון ובינוי ב-25 לפברואר, בחשד למתן שוחד לעובדי ציבור זרים בארצות בהן פועלת החברה, רישומים כוזבים במסמכי תאגיד וקשירת קשר לפשע.

מדובר באחת מפרשות השחיתות הגדולות שיוחסו אי פעם לחברה בורסאית ישראלית. היא נחשפה כאשר רואה חשבון של SBI, חברת הבת של שיכון ובינוי הפועלת בחו"ל, ששימש כאיש הכספים שלה בקניה, תבע את החברה בבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב. לטענתו גורמים בחברה התנכלו לו בגלל שסירב לשתף פעולה עם תשלומי שוחד בסכומי עתק שאליהם התוודע. עוד טען כי התריע על כך בין היתר בפני מבקר הפנים, אך זה סירב לדון עמו בנושא ואמר, "מה זה שוחד? אני לא מכיר את המילה הזו". כשהתעקש רואה החשבון, קטע אותו המבקר ואמר "אל תדבר איתי על הדברים האלה". הוא טען כי נמלט מקניה בעור שיניו לאחר שאלמונים חמושים בסכין ואקדח אף תקפו אותו בפתח ביתו.

משרד שיכון ובינוי בקריית שדה התעופה. google street view, מערכת וואלה! NEWS
פרשת שחיתות. משרדי שיכון ובינוי בקריית שדה התעופה/מערכת וואלה! NEWS, google street view

ביום מעצרו של אדמוני, הוא הובא לבית משפט השלום בראשון לציון שם סניגורו, עו"ד מאור ברדיצ'בסקי, הכחיש בשמו את החשדות המיוחסים לו וטען כי "הוא לא הלוויתן". לדברי ברדיצ'בסקי בסך הכל מדובר בכלכלן שהיה צריך לבחון את ההתנהלות והבקרות של פרויקטים כאשר "מעליו מנכ"ל סמנכ"ל, וועדת ביקורת". השופט עמית מיכלס האריך את מעצרו ביממה.

בדיון נוסף למחרת, שוחרר אדמוני בהפקדה של 350 אלף שקלים, ערבות עצמית של מיליון וחצי שקלים וערבות אשתו ובתו בסך מיליון שקלים כל אחת. בנוסף, שוחרר אדמוני בתנאים מגבילים שכללו הרחקה מקבוצת שיכון ובינוי וממעורבי הפרשה, וכן נאסר עליו לצאת מהארץ למשך חצי שנה. איסור זה בוטל כמה חדשים לאחר שחתם על ערבות נוספת בסך רבע מיליון שקלים, כדי לאפשר את יציאתו אז לקולומביה.

יצויין כי התביעה בבית הדין האזורי לעבודה נמחקה בספטמבר, לבקשת רואה החשבון שטען כי החשיפה התקשורתית הביאה לטלטלה בחייו האישיים והמקצועיים, וכי היא גוזלת ממנו משאבים רבים. החקירה הפלילית נמשכת.

אדמוני ייקבר בישראל. לאחר עיכוב של שלושה ימים גופתו שוחררה להטסה מניגריה ארצה והלוויתו נקבעה ליום רביעי, ב-12:00 בצהרים בבית העלמין בקריית שאול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully