וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הבן ועל העוקץ: ההסתבכות של ראש ממשלת צ'כיה

18.11.2018 / 9:08

עשרות אלפים הפגינו נגד באביש, אחרי שבנו סיפר כי האב דחק בו להיעלם מהמדינה כדי להתחמק מחקירת הונאה שבו מואשמת המשפחה. ראש הממשלה מכחיש זאת ומסרב להתפטר, אך באופוזיציה מתכננים הצבעת אי-אמון

הפגנות נגד ראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש בבירה פראג, 17 בנובמבר 2018. רויטרס
ההפגנה ציינה גם את יום השנה להפלת המשטר הקומוניסטי. שלט נגד באביש בפראג, אתמול/רויטרס

אלפי מפגינים דרשו אתמול (שבת) מראש ממשלת צ'כיה אנדריי באביש להתפטר מתפקידו בשל פרשת שחיתות שבו הוא חשוד. באביש, שבנו אמר כי הוא רצה להסתירו בשנה שעברה על מנת שלא יתוחקר על ידי המשטרה, מכחיש את הטענות נגדו ומסרב להתפטר.

ההפגנה במרכז העיר העתיקה של הבירה פראג התקיימה במקביל לציון יום השנה ה-29 ל"מהפכת הקטיפה", שבה הופל המשטר הקומוניסטי של צ'כוסלובקיה לשעבר. חלק מהמפגינים נשאו שלטים שעליהם נכתב: "אנחנו לא רוצים ראש ממשלה תחת חקירה". רבים מהמשתתפים הדליקו נרות לציון המהפכה בעוד שברחבי מרכז העיר התקיימו הופעות מוסיקה.

האופוזיציה תקיים הצבעת אי-אמון בממשלתו של באביש, ככל הנראה ביום שישי. המפלגה הסוציאל-דמוקרטית, שותפתה של מפלגת ANO של באביש, שוקלת אם לתמוך בהדחתו, אך גורם במפלגה אמר כי חלק מהמחוקקים תומכים בהמשך החברות בקואליציה. ראש הממשלה, שהוא גם האיש העשיר ביותר במדינה, זוכה לתמיכת הנשיא מילוש זמאן. ביום חמישי אמר האחרון כי הוא צופה לסוף למשבר, והוסיף כי הוא יעניק לבאביש הזדמנות נוספת להרכיב ממשלה גם אם הצבעת האי-אמון תצלח.

המשטרה הגישה בשנה שעברה כתבי אישום נגד באביש ושניים מילדיו בגין הונאה. לטענתה, הם עשו מניפולציה באחת החברות שניהל האב כדי שהיא תהיה זכאית לסיוע של שני מיליון אירו מכספי הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully