וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים בסעודיה מוחות נגד כיסוי הגוף: "זהותנו תחת איום"

אחרי שיורש העצר אמר כי העבאיה, השמלה הארוכה המכסה את כל הגוף, אינה מחויבת לפי חוק, כמה נשים בממלכה העלו לרשת תמונות שבהן הן לובשות את השמלה הפוך. ""נטל כבד מנשוא"

צלמים זמניים מורשים

נשים בערב הסעודית פתחו במחאה ברשתות החברתיות נגד לבוש השמלה הארוכה המכסה את פניהם. הן פרסמו תמונות שלהן לובשות את העבאיה, שאותן הוא נדרשות ללבוש, הפוכה. במרץ אמר יורש העצר מוחמד בן סלמאן כי הבגד המסורתי אינו מחויב על פי חוק אחרי עשורים ארוכים שבהן אכפה זאת משטרת הדת באדיקות. הנסיך הצעיר, המוביל רפורמות חברתיות בממלכה, הבהיר כי עליהן רק להתלבש צנוע.

כ-5,000 ציוצים עם ההאשטג "עבאיההפוכה" נשלחו בימים האחרונים, רובם מערב הסעודית. אחת המשתמשות, המכונה חווארה, אמרה כי היא החלה ללבוש את העבאיה הפוכה במחאה נגד "המנהגים והחוקים שמשמעותם שאנו תחת איום אם אנו מעזות לחשוף את הזהות שלנו. עלינו ללבוש ניקאב ועבאיה, לפי ההסבר, כי זה מקום מעורב מבחינה מגדרית. זה נטל כבד מנשוא", כתבה.

מוסלמיות מצטלמות על רקע תמונתו של הנסיך מוחמד בן סלמאן במהלך הפורום העולמי בריאד, ערב הסעודית 14 בנובמבר 2018. רויטרס
נשים מצטלמות לצד איור של יורש העצר מחוץ לפורום בריאד/רויטרס

בשנים האחרונות החלו נשים סעודיות ללבוש עבאיות צבעוניות יותר בניגוד לאלו השחורות המסורתיות. בחלקים מהממלכה השמרנית, חלק מהנשים החלו ללבוש את השמלות הארוכות על חצאיות ועל ג'ינסים.

בשנים האחרונות חלו הקלות מסוימות במגבלות הקשות שהוטלו על נשים, כולל ביטול איסור הנהיגה, אך למרות הרפורמות שמנהיג יורש העצר הוא כלא גם פעילות למען זכויות נשים. תדמיתו כרפורמטור נפגעה עוד יותר בשל הרצח של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י בטורקיה, על אף שהממלכה מכחישה כי הוא נתן את ההוראה.

הנשים הסעודיות עדיין לא יכולות להוציא דרכונים, לטוס לחו"ל, להתחתן, לפתוח חשבון בנק או עסק ודברים נוספים ללא ליווי או אישור של בן משפחה, בדרך כלל בעל, אב, אח או ילד.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully