וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד חריג: שופטי בג"ץ ערכו שיחת "סקייפ" עם סרבן גט מארה"ב

15.11.2018 / 18:21

הסרבן נטש את אשתו לאחר שהפכה נכה והוא מסרב לתת לה גט. לוואלה! NEWS נודע כי בצעד חריג שופטי בג"ץ ניהלו עמו דיון באמצעות שיחת וידאו. השיחה התקיימה לבקשת אביו בניגוד לעמדת בית הדין הרבני, לאחר שעוכב בישראל בטענה כי מעורב בסירובו לתת גט

חרדי חרדים פשקווילים בשכונה מאה שערים. ShutterStock
נטש את אשתו לאחר שהפכה נכה/ShutterStock

שופטי בג"ץ נקטו בצעד חריג השבוע, וערכו שיחת וידאו עם סרבן גט חרדי כדי לשכנע אותו להעניק גט לאשתו - כך נודע לוואלה! NEWS. השיחה נערכה בהרכב של שלושה שופטים: יצחק עמית, דוד מינץ ועופר גרוסקופף, לבקשת אביו של הסרבן, יהודי-אמריקאי, נגדו הוצא צו עיכוב יציאה מהארץ בטענה כי שכנע את בנו לא לתת לאשתו גט.

האב הגיש את הבקשה לבית הדין הרבני תחילה, אולם בקשתו של האב לקיים את שיחת הווידאו, נדחתה. לטענת בית הדין, חלה על סרבן הגט שנמצא בארצות הברית חובת נוכחות אישית בגלל שהוא נתבע בתיק. כמו כן, נטען בבית הדין כי ישנה חשיבות להתרשמות בלתי אמצעית של בית הדין, וקשה יהיה לתת משקל לדברים שיאמרו שלא באולם.

בניגוד לעמדת בית הדין, שופטי בג"ץ קיימו השבוע את השיחה עם הסרבן באולם בית המשפט. במהלך השיחה ניסו השופטים לקדם את מתן הגט לאישה ולהבין האם לאביו יש קשר להחלטתו לעגן את האישה. במשפחתו של אב סרבן הגט הביעו סיפוק מההחלטה, "בפעם הראשונה ניתנת ההזדמנות בערכאה משפטית להיווכח כי אין לו כל קשר לסיפור", אמרו. "סביר להניח שאם בית הדין היה עושה זאת לפני כשלוש שנים האישה הייתה משתחררת מעגינותה וממילא אביו של הסרבן היה משוחרר לחופשי והייתה נמנעת ממנו עגמת הנפש ועינוי הדין".

טקס פרישת שופט בית המשפט העליון, השופט אורי שהם, ירושלים, 2 באוגוסט 2018. ראובן קסטרו
השיחה התנהלה בווידאו. דיון בבג"ץ/ראובן קסטרו

בני הזוג הם חרדים שנישאו לפני כ-20 שנה, והתגוררו בארצות הברית, שם נולדו להם שני ילדים. לאחר כעשור, הגיעו יחד עם ילדיהם לביקור בארץ ובמהלכו, לקתה האישה באירוע מוחי שבגינו נשארה נכה. לאחר האירוע נטש הבעל אותה ואת ילדיהם בישראל, חזר לארצות הברית ומאז הוא מסרב לתת לה גט.

בבית הדין טענו כי אביו של סרבן הגט, איש עסקים בעל הון, עומד מאחורי העיגון, בכך ששכנע את בנו שלא לתת גט. בית הדין הטיל על האב צו עיכוב יציאה מהארץ ומאז, במשך שלוש שנים, הוא מעוכב בישראל.

בהמשך, בית הדין אף הטיל עונש מאסר על האב, בהחלטה חסרת תקדים, בעקבות הטענות על מעורבותו. האב ערער על כך לבג"ץ ועונש המאסר בוטל. בהחלטה נוספת בית הדין קבע כי יוטל על האב קנס יומי בסך 5,000 שקלים על כל יום שעובר בלי שבנו ייתן גט לאשתו. האב ערער על החלטה זו לבג"ץ, ובימים אלה ההליך המשפטי בשיאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully