וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אז מתי אתם באים למאדים? וואלה! גלובל עם אורן נהרי

15.11.2018 / 16:30

בתכניתו השבועית אורן נהרי נפרד מסטן לי, אחרון דור המייסדים של גיבורי-העל; תוהה מי בעצם ניצח בבחירות-האמצע בארה"ב ושואל האם זה אפשרי, או אפילו הכרחי, שבני אדם יתיישבו על כוכב הלכת האדום?

עריכת וידאו: נועה לוי בימוי: עומר טל

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS, בנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר. והפעם תכנית בסימן מדע בדיוני, המירוץ לחלל וגיבורי-על:

בפתח התכנית אורן נהרי מציג את אחד מספרי המדע הבדיוני הידועים ביותר "פרחים לעכבר לבן" שתורגם לאחרונה לעברית, דרכו הוא מוקיר את ההתפתחויות המדעיות והטכנולוגיות, אפילו את "שידרוגו" של האדם בדרכים שונות, אך מבקש להיזהר מרואי הוורודות בלבד בתהליך הזה ולזכור: כל דבר בא עם תג מחיר.

לאחר מכן, שבוע לאחר בחירות-האמצע בארה"ב שהתוצאות הסופיות שלהן המשיכו לזרום גם השבוע, מראיין נהרי את פרופ' דאגלס קריינר, מומחה למדע המדינה מאוניברסיטת קורנל שהגיע השבוע לסמינר במרכז הבין-תחומי בהרצליה. מי בעצם ניצח בבחירות האלה, הדמוקרטים או הרפובליקנים? מה אפשר ללמוד מהן לגבי הבחירות לנשיאות ב-2020? והאם יש סיכוי שהשיטה הארכאית והמסורבלת של הבחירות באמריקה אי-פעם תשתנה?

בהמשך התכנית משוחח נהרי עם ד"ר יגאל פת-אל מאוניברסיטת בר-אילן, מומחה לאסטרונומיה, על הסיכוי ליישוב כוכב הלכת מאדים, זאת לקראת שידורה של העונה השנייה של הסדרה "מאדים" בערוץ נשיונל ג'אוגרפיק. הסדרה, בהפקת רון הווארד ובריאן גרייזר, מתוסרטת ותיעודית לסירוגין ומתארת איך עשויים להיראות חייהם של בני האדם על פני הכוכב. האם התיישבות על מאדים היא בכלל אפשרית? האם היא כדאית, הכרחית או משתלמת כלכלית? ואם כן, כמה אנשים יכולים לחיות על המאדים?

בסוף התכנית נפרד נהרי מסטן לי, אחרון דור המייסדים של קומיקס גיבורי-העל, שהלך השבוע לעולמו. לי יצר גיבורים פגומים, מהססים, בעלי ספקות אך ידועים וכובשים כמו ספיידרמן, האלק ואיירון מן. כיצד יהדותו של לי השפיעה על עבודתו, ובאילו תפקידי אורח השתתף בסרטים המבוססים על גיבורי העל שיצר?
צפו בתכנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully