וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התעוררתי מצרחות, ראיתי אש בחלונות": עדויות מהשריפה בבית שמש

דיירי הבניין בו פרצה השריפה בבית שמש סיפרו שניסו להימלט מהעשן הרב, אבל בסופו של דבר נזקקו לחילוץ דרך חלונות הבניין. כמה מהשכנים אמרו כי כוחות הכיבוי התמהמהו בדרכם אל הזירה, אולם שם דוחים את הטענות. מהחקירה עולה כי השריפה פרצה בעקבות משחק באש של הילדים

צילום: כבאות מחוז ירושלים, עריכה: איתי עמרם

השכנים בבניין המגורים ברחוב חזון איש בבית שמש בו פרצה שריפה הבוקר (חמישי) מספרים כי בעקבות העשן הרב שחנק את החדרים, הם נאלצו לצאת למרפסות בניסיון להיחלץ מהלהבות. בזה אחר זה הם נצמדו אל חלונות הבניין וקראו בשעת בוקר מוקדמת לעזרה.

מחקירה ראשונה של השריפה עולה כי היא החלה ככל הנראה בעקבות משחק באש של ילדים, שגרם להתקלחות כלי מיטה ומזרנים. כתוצאה מכך פרצה שריפה שפלטה עשן רב, ולכדה בתוכה את כל בני הבית, ובהם הילדים שנפצעו.

אחת מבנות המשפחה שנפצעה בשריפה בדירתם סיפרה לקרוביה שהגיעו לבית החולים כי "ישנו ואז אחותי צעקה 'הצילו שריפה', היה עשן סמיך מאזור הסלון, תוך 10 דקות הגיעו שירותי ההצלה ומכבי האש וחילצו אותנו מהחלון".

שריפה פרצה בבניין מגורים בבית שמש, ילדים פצועים קשה, 15 בנובמבר 2018. רוני כנפו
הבניין בו פרצה הדליקה בבית שמש, היום/רוני כנפו

צוות מד"א שהוזעק למקום העניק טיפול רפואי ל-19 דיירים שנפגעו. בין הנפגעים גם שני ילדים בני שש ושבע שבדירתם פרצה השריפה ומצבם הוגדר אנוש, וצעירה נוספת בת 22 שנפגעה באורח בינוני. השלושה פונו לבית החולים אסף הרופא לקבלת טיפול רפואי.

"בדירה שהו הורים, שבעת ילדיהם, ועוד שני ילדים נוספים שהוריהם נסעו לארה"ב לאירוע משפחתי", הסביר אחיו של אב המשפחה המתגוררת בדירה בה פרצה השריפה. "בת המשפחה, מתנדבת בארגון 'עזר מציון' שמרה על הילדים". בני משפחת יוסף נשארו בבית החולים ליד מיטתו של אחד הילדים. "מתפללים לנס", אמרו.

"התעוררתי מהצרחות", סיפרה אחת השכנות המתגוררת בבניין הסמוך. "ראינו אש לוהטת יוצאת מחלונות הבניין". לדבריה, השריפה פרצה בשעה 05:37 ומיד הזעיקה את כוחות הכיבוי. "יצאתי מהבית וראינו את האש נעה כלפינו ותוך כדי שמעתי צרחות. כשכוחות הכיבוי הגיעו הם פתחו את הסורגים והוציאו את בני המשפחה בזה אחר זה. לקח זמן עד שהכבאות הגיעו, אבל כשזה קרה - הם פעלו מהר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שריפה פרצה בדירת קרקע בבניין בבית שמש. כבאות והצלה לישראל-מחוז י-ם, מערכת וואלה! NEWS
כוחות הכיבוי בבית שמש, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, כבאות והצלה לישראל-מחוז י-ם

שכן נוסף טוען שלקח לכוחות הכיבוי זמן רב להגיע. "בתי התעוררה בשעה 5:32 בבוקר, הבחינה בשריפה והזהירה אותנו", הסביר השכן, המתגורר מעל לדירה בה התלקחה השריפה. "העשן עלה לקומה שלישית. הזעקנו את כוחות הכיבוי בעשרות טלפונים אבל לקח לא פחות מ-20 דקות עד שהגיעו. צעקנו להם שעוד מעט יקרה אסון כמו בביתר עלית עם הילדים". עם זאת בשירותי הכיבוי דוחים את הטענות ואומרים כי הם הגיעו למקום תוך שבע דקות בלבד.

השכן הוסיף כי כשניסה לפתוח את הדלת הוא הבין כי הוא אינו יכול לצאת כדי להימלט מהבניין. "שכנים יצאו למרפסות והחוצה צעקו 'הצילו הצילו' הרגשנו שאנחנו מתחילים להיחנק מהעשן הסמיך שעולה. כך גם השכנים מלמטה. בעל הדירה שבה פרצה האש התחיל לרוץ ולבקש מים והתחלנו להשפריץ מים מלמעלה עד שכוחות הכיבוי הגיעו.

שריפה בבית שמש ברחוב חזון איש - 15 נובמבר 2018. איחוד הצלה
"השכנים זעקו לעזרה". בית שמש, היום/איחוד הצלה

"סמוך לשעה 6:00 בבוקר, הוזנקנו בעקבות דיווח על להבות שפרצו מדירה בקומה התחתונה בבניין מגורים", סיפר טפסר משנה ראובן יצחק מתחנת הכיבוי בבית שמש. "הגענו למקום תוך זמן קצר, ומיד לוחמי האש חדרו לתוך האש והעשן בדירה שבערה בעוצמה, חילצו לכודים מתוך הדירה, בהם מספר ילדים שחלקם היו ילדים בעלי צרכים מיוחדים". הוא הוסיף כי "לוחמי האש חילצו את הנפגעים דרך חלון שפרצנו במקום, ובאמצעות מנוף גבהים.

פרמדיקית מד"א, ראם נעימי, סיפרה כי כשהיא וחבריה לצוות הגיעו לזירה הם הבחינו בעשן סמיך שהיתמר מעל לבניין ובאש שהתפשטה מהדירה בקומת הקרקע לדירות נוספות. "בחלונות ובמרפסות ראינו ילדים ומבוגרים שמנסים להיחלץ", שחזרה. "כחות הכיבוי חילצו אלינו 11 נפגעים משאיפת עשן, מתוכם שני לדים בני שש ושבע שמצבם היה קשה, הרדמנו והנשמונו אותם ופינינו אותם ואת שאר הנפגעים תוך המשך טיפול רפואי מציל חיים כשמצבם של שנים קשה והשאר במצב קל עד בינוני".

(עדכון ראשון: 11:50)

שריפה בדירה בבניין מגורים בבית שמש. כבאות והצלה לישראל-מחוז י-ם, מערכת וואלה! NEWS
הדירה בה פרצה הדליקה, היום/מערכת וואלה! NEWS, כבאות והצלה לישראל-מחוז י-ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully