וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פותחים את הלב ואת הבית: המועצות שמזמינות את תושבי הדרום להתארח

בעקבות ההסלמה הביטחונית ומטח הרקטות לעבר ישובי הדרום בימים האחרונים, הודיעו שורה של רשויות מקומיות ומועצות על יוזמות לאירוח תושבים מהדרום. תושבי המרכז והצפון פותחים את בתיהם לאירוח תושבי העוטף עד לרגיעה הקרובה | כל הפרטים

עריכה: תום זואילי

אלפי תלמידים ומשפחות נשארו היום (שלישי) בבתיהם בעקבות ירי הרקטות הבלתי פוסק לעבר הדרום. על פי הנחיות פיקוד העורף לא חלו לימודים בכלל המוסדות באזור וכרגע רגיעה לא נראת באופק. לאחר לילה לא שקט שעבר על תושבי הדרום, החליטו עיריות ומועצות מקומיות ברחבי הארץ לארח תושבים שיבקשו להתרחק מאש הרקטות ומן האזעקות.

מאז אתמול בשעות הצהריים, נשמעות אזעקות, התרעות "צבע אדום" וירי בלתי פוסק לעבר ישובי הדרום, כ-400 יירוטים נספרו על ידי צה"ל מאז שעות הצהריים, מתוכם כ-60 יורטו על ידי לוחמי כיפת ברזל. עקב ההסלמה, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים אמש התייעצויות ביטחונית עם בכירי מערכת הביטחון בקריה בתל אביב. ההתייעצויות בקריה ארכו כשלוש שעות.

רשויות שמארחות במרכז

עיריית רמת השרון
מזמינה את תושבי דרום הארץ להתארח בבתי התושבים בעיר. בהודעת המועצה נמסר שהצוותים המקצועיים בשיתוף המתנדבים, ידאגו לאורחים לזמן איכות ברמת השרון והעירייה מצידה תפתח בעבורם את מתקני הספורט והפנאי. המתנדבים ידאגו להפעלות לילדים. משפחות שרוצות לארח ומשפחות מדרום הארץ שמעוניינות להתארח ברמת-השרון מוזמנות להירשם במוקד 106 בטלפון 03-5483819 או בווטסאפ 0523255106

עיריית גבעתיים
הודיעה כי ברחבי העיר נערכים לקליטת משפחות מהדרום. במסגרת ההיערכות, מפרסמת בעירייה טופס קצר, אליו יוכלו להירשם משפחות המעוניינות לארח ומשפחות המעוניינות להתארח. בנוסף ניתן לפנות בטלפון: 03-733-6600. העירייה אף הודיעה כי תקשר בין המשפחות, במטרה לסייע באירוח ובהמשך תציע לתושבי הדרום אשר יגיעו להתארח בעיר, מגוון פעילויות לגילאים השונים, במטרה להנעים את זמנם.

עיריית תל אביב
הודיעה כי שלחה הזמנות אירוח לתושבים מישובי עוטף עזה. כמו כן, כ-80 משפחות מיד מרדכי הוזמנו למרכז הקהילתי בית קמחי ברמת החייל, שם מתקיימות פעילויות מגוונות למשפחות, לילדים ומבוגרים: ג'ימבורי, סרט, משחקי חשיבה, חדר בריחה, ג'ודו ומדיטצייה.

ישיבת חמל בנחל עוז, 13 בנובמר 2018. ראובן קסטרו
ישיבת חמ"ל בקיבוץ נחל עוז, הבוקר/ראובן קסטרו

כפר סבא
עיריית כפר סבא פותחת את הבית ואת הלב לתושבי הדרום ונערכת לאירוח משפחות בבתי התושבים. במקביל, מתבצעות הכנות לקליטת משפחות, ילדים ובני נוער לפעילויות הפוגתיות.
תושבי כפר סבא המעוניינים לארח משפחות או יחידים בבתיהם מוזמנים למלא את פרטיהם כאן.

עיריית הרצליה
העירייה תחבר בין תושבים מארחים למתארחים ותארגן מגוון פעילויות על מנת להנעים את זמנם של האורחים. במידה והמצב יימשך תערך העירייה ותכשיר מתקנים עירוניים המאפשרים שהיה לטווח ארוך. ראש העיר משה פדלון מסר כי "במשך השנים צברנו ניסיון ופיתחנו מנגנונים יעילים על מנת לאפשר קליטת משפחות במצבי חרום ומתן אפשרויות לתת להם מענה ותנאים לשהייה וארוח בעיר".

עיריית נתניה
הודיעה כי תשמח לארח תושבים ומשפחות מאזור הדרום. העירייה אף פתחה מוקד לאירוח משפחות. משפחות מנתניה המעוניינות לארח ותושבי הדרום המעוניינים להתארח, מוזמנים לפנות למוקד העירוני, בחיוג מקוצר: 106 או בטלפון 09-8604400

חיילים ואזרחים תופסים מחסה בזמן שיגור בגבול רצועת עזה, 12 בנובמבר 2018. רויטרס
חיילים בעוטף עזה, הבוקר/רויטרס

פתח תקווה
"אולפנת רעות" מזמינה את תושבי עוטף עזה להתארח אצלה בפנימיה, כולל לינה. מנהלי בתי הספר בעיר פתח תקוה מוכנים לקליטת תלמידים - תלמידים מדרום הארץ מוזמנים, להגיע לבית הספר הקרוב למקום הימצאו ולהשתלב בכיתה מתאימה לגילו. במידת הצורך תתאפשר גם לינה.

עיריית רמלה
ראש העיר, מיכאל וידאל אמר הערב לוואלה! NEWS כי בכוונתו לפעול לקידום יוזמת אירוח משפחות מאזור הדרום ברחבי העיר.

עיריית רחובות
העירייה מזמינה את תושבי רחובות לארח משפחות מעוטף עזה בעיר. משפחות המעוניינות לארח את תושבי הדרום, יכולות להשאיר את פרטיהן במוקד העירוני. עיריית רחובות תקשר בין המשפחות במטרה לסייע ולהקל על תושבי עוטף עזה בתקופה זו.

חיילים תופסים מחסה בזמן שיגור בגבול רצועת עזה, 12 בנובמבר 2018. רויטרס
חיילים תופסים מחסה בזמן שיגור, הבוקר/רויטרס

עיריית חדרה
עיריית חדרה מזמינה את תושבי העיר לארח תושבים מהדרום בביתם. תושבי חדרה המעוניינים, מוזמנים למלא טופס באתר העירייה ויצרו איתם קשר.

המועצה האזורית חוף הכרמל
תושבי עוטף עזה המעוניינים להתארח בישובי חוף הכרמל, מוזמנים ליצור קשר עם מוקד המועצה בטלפון 04-8136500 לאורך כל שעות היממה. כמו כן, המועצה מתארגנת להעברת מוצרים לתושבי הדרום, תושבי חוף הכרמל המעוניינים לתרום, מוזמנים להביא את החבילות למוקד המועצה. וכן - תושבים שרוצים לקחת חלק באירוח מוזמנים לפנות למוקד.

עיריית יקנם
עיריית יקנעם מזמינה את תושבי עוטף עזה להתארח בעיר. משפחות או בודדים המעוניינים להתארח מוזמנים ליצור קשר דרך המוקד העירוני.

פגיעה ישירה במבנה באשקלון, 13 בנובמבר 2018. רויטרס
בית שספג פגיעה ישירה באשקלון, הלילה/רויטרס

מועצה אזורית מטה אשר
משה דוידוביץ' ראש המועצה הנכנס, דיבר הערב עם תמיר עידן, ראש מועצת שדות נגב והציע לו סיוע בתחום. רשויות נוספות בדרום מוזמנות בחום לפנות אלינו דרך המוקד 3109* בכדי לתאם הגעת תושבים. המועצה המקומית זכרון יעקב ועיריית טירת הכרמל הודיעו כי הן ערוכות לסייע במידת הצורך .

מועצה אזורית עמק הירדן
אנשי אגף קהילה במועצה האזורית עמק הירדן פנו הבוקר אל הישובים במועצות האזוריות בעוטף עזה והציעו לארח תושבים ומשפחות להפוגה להתאווררות ורגיעה. "כולנו מחבקים בשעות אלו את תושבי העוטף", אמרה איריס שובל, מנהלת אגף קהילה במועצה "אנחנו רוצים לעשות כל שנוכל כדי לסייע ולהקל עליהם".

מועצה אזורית גליל תחתון
לאור ההתפתחויות הביטחוניות, כפרי הנוער בגליל תחתון כדורי והודיות, פותחים את שעריהם לתושבי הדרום. כמו כן, ראש המועצה האזורית, ניצן פלג, פנה לתושבים בבקשה להתנדב ולארח בבתיהם תושבים מהדרום.

מועצה אזורית הגולן

עבור אירוח משפחות וקבוצות בבתים ומתחמי אירוח בגולן מוזמנים לפנות לאביטל קוטלרוב: בטלפון: 0509103747
ובמייל: mtns-hr@megolan.org.il.

עבור אירוח קבוצות נוער במתחמי החינוך ביישובים מוזמנים לפנות לירון קמרינסקי במייל: m_noar@megolan.org.il

בנוסף לכך, תיירני הגולן, חברה כלכלית גולן והמועצה פותחים בפני תושבי הדרום אתרים ופעילויות לבילוי והפגה, ללא עלות או במחירים מוזלים. פירוט האתרים והפעילויות יפורסמו ויעודכנו במהלך היום באתר המועצה.

בוטיק השוקולד "דה קרינה", הממוקם בקיבוץ עין זיו שברמת הגולן מזמין את תושבי עוטף עזה והדרום לסייר במפעל, לצפות בסרט וללמוד כיצד מכינים שוקולד, ליהנות מטעימות והסברים ולקבל בסיום מתנה - הכול ללא עלות. במקום בית קפה ובו מיטב המטעמים משוקולד, מרכז מבקרים וחנות עם מוצרי ומשקאות שוקולד. הגעה בתיאום מראש בלבד בטלפון 04-6993622 או במייל info@de-karina.co.il.

שריפה במפעל בשדרות בעקבות פגיעה ישירה, 13 בנובמבר 2018. ראובן קסטרו
פגיעה ישירה במפעל בשדרות, הבוקר/ראובן קסטרו

המועצה האיזורית גוש עציון
בעקבות ההסלמה קורא ראש המועצה שלמה נאמן, לחניכי בני עקיבא בדרום: "המועצה תארח את סניפי התנועה שאין להם מקום לערוך שבת ארגון". מזכ"ל תנועת הנוער בני עקיבא יאיר שחל בירך ואמר, "הפניה של שלמה והמועצה כולה מצטרפת לפניות רבות המחממות את הלב זו עוצמתה של משפחת בני עקיבא הענקית והעצומה, בעלת הלב הרחב והכוחות העצומים הפותחת את ליבה ואת ביתה למען הכלל. אנו מקווים שלא נאלץ להשתמש בהזמנה ונחגוג את שבת הארגון כל סניף בסניפו".

לתיאום עבור משפחות שרוצות לבוא להתארח בגוש עציון: יפה שטרית-מנכ"לית מועצות גוש עציון 050-5754303

(עדכון ראשון: 8:55)

  • עוד באותו נושא:
  • עוטף עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully