וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון השריפה הגדול בהיסטוריית קליפורניה: 42 נהרגו ומאות נעדרים

13.11.2018 / 5:14

שריפות הענק במדינה החרוכה ממשיכות לגבות קורנות. 13 גופות נוספותאותרו, כרבע מיליון איש פונו מבתיהם, והמושל פנה לטראמפ כדי שיעביר סיוע חירום. הכוחות עדיין לא השיגו שליטה על השריפה הקטלנית

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

השריפה הקטלנית ביותר בתולדות קליפורניה ממשיכה להתפשט, והלילה התגלו במדינה 13 שרידי גופות נוספים. בכך הגיע מספר הנספים באסון ל-42. במקביל, בוערות בשעה זו 4 שריפות במוקדים שונים ברחבי המדינה, כאשר במוקד אחר בדרום קליפורניה נהרגו שני בני אדם נוספים.

יותר ממאה בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים. במשרד השריף במחוז ביוט הביעו תקווה כי אנשים אלה הצליחו להימלט מן השריפה למרות שטרם נוצר איתם קשר, אך ברשויות חוששים כי ככל שיחלוף הזמן, מספר ההרוגים יוסיף לעלות.

בעקבות האירועים, הכריז הנשיא דונלד טראמפ על קליפורניה כאזור מוכה אסון. ההכרזה תאפשר לממשל הפדרלי לספק סיוע כספי לאזורים שנפגעו בשריפה, כולל סיוע בדיור, עזרה למי שאיבדו את ביתם ולא החזיקו פוליסת ביטוח, וכן עזרה לבעלי עסקים שנפגעו בעקבות השריפות.

פיצריה שנשרפה בעיר פרדייז, קליפורניה, ארה"ב, 12 בנובמבר 2018. רויטרס
מחפשים אחרי גופות. פיצריה שרופה בפרדייז, אתמול/רויטרס

חלק מהגופות אותרו במכוניות חרוכות שנקלעו אל תוך הלהבות המתקדמות במהירות. אחד המוקדים שספג את מירב ההרס הוא העיר פרדייז, שנשרפה כליל בשריפה "קמפ" שהחלה ביער סמוך ביום חמישי. בתמונות מהעיר נראים בתי עסק ובתים מפויחים.

"זה היה מפחיד מאוד", תיארה ראשת העיר ג'ודי ג'ונס את הימלטות משפחתה מהמקום. "לקח הרבה זמן לצאת משם. האש הייתה משני צדדי המכונית. אפשר היה להרגיש את החום", סיפרה לרשת CNN.

עוד באותו נושא

"זאת הנורמה החדשה": 31 נספו בשריפות בקליפורניה, 200 נעדרים

לכתבה המלאה

בין הקורבנות היו תושבים מבוגרים בעלי מוגבלויות ותושבים שלא נשמעו להוראות הפינוי. מומחים פורנזיים סורקים את ההריסות בפרדייז, אך הרשויות מזהירות כי זיהוי הגופות השרופות עשוי להימשך שבועות. שני חדרי מתים ניידים של הצבא נפרסו במקום כדי לסייע לזהות את המתים.

מכונית שנשרפה בעיר פרדייז, קליפורניה, ארה"ב, 12 בנובמבר 2018. רויטרס
מכונית שרופה בפרדייז, אתמול/רויטרס

במוקד הבערה המרכזי בצפון המדינה, כילתה השריפה "קמפ" קרוב לחצי מיליון דונם. למעלה מ-50 אלף איש נאלצו לעזוב את בתיהם, ויותר מ-7,000 מבנים נשרפו כליל. נכון לאמש, השיגו כוחות הכיבוי על כשליש מן השריפה.

בשריפה אחרת, "וולסיי", המשתוללת בסמוך ללוס אנג'לס, נשרפו כ-375 אלף דונם. במוקד זה נאלצו למעלה מ-170 אלף איש לעזוב את בתיהם, ו-50 אלף מבנים נמצאים כעת בסכנה באזור מליבו, 435 מהם נהרסו כליל. כוחות הכיבוי שולטים בשעה זו על כשליש מן השריפה. סך הכל, בחיבור כל מוקדי השריפות יחד, כ-300 אלף איש התפנו מבתיהם.

שריפות בקליפורניה 12.11.18. רויטרס, מערכת וואלה! NEWS
מאמצי כיבוי בקליפורניה, היום/מערכת וואלה! NEWS, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully