וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת ענק נגד כללית: התינוקת נפלה מהשידה - ושברה את הגולגולת

15.11.2018 / 14:48

פיזיותרפיסטית הניחה תינוקת בת שבעה חודשים על שידת טיפולים ללא השגחה, וכתוצאה מכך נפלה התינוקת ונפצעה. לאחר אשפוז ממושך, הרופאים קבעו כי ייתכנו נזקים בלתי הפיכים לבריאותה. כעת, ההורים תובעים את שירותי בריאות כללית על סך מיליונים

בית יולדות. ShutterStock
סיכון לשבר הולך וגדל בגולגולת/ShutterStock

תינוקת בת שבעה חודשים, שטופלה במכון להתפתחות הילד בנתניה, נפלה במהלך הטיפול משידת הטיפולים, המצויה בגובה של מטר ועשרים מרצפת חדר הטיפולים. כתוצאה מחוזק המכה מהנפילה, התינוקת שברה את גולגולתה - כך עולה מתביעה שהוגשה לבית משפט השלום בתל אביב בסך 2.5 מיליון שקלים נגד "שירותי בריאות כללית", על ידי הוריה של התינוקת ועורכי דינה דורי כספי וליהי רוכמן ממשרד כספי-סרור ושות'.

מכתב התביעה עולה, כי התינוקת הגיעה לטיפול במכון כשהיא מלווה באמה ודודתה, בעוד הפיזיותרפיסטית של המכון השכיבה אותה על שידת הטיפול מבלי שהשגיחה עליה. התינוקת נפלה לרצפה ונחבטה בראשה.

אם לא די בחבטה המסוכנת שנגרמת לתינוקת הקטנה, ובניגוד חמור להוראות משרד הבריאות במקרים אלה, ניסתה הפיזיותרפיסטית לשכנע את האם הנסערת שלא לפנות באופן מידי לבית החולים לשם בדיקת הפעוטה, בטענה כי "אם תלך לבית החולים הרופאים יתעקשו לבצע לפעוטה בדיקת CT בהרדמה מלאה". באופן תמוה, הציעה הפיזיותרפיסטית לאפשר לפעוטה לישון, למרות התסמינים שהראתה התינוקת, בהם חוסר יכולת להחזיק את הגוף וגלגול עיניים. רק לאחר התעקשותן של אם התינוקת ודודתה, הוזמן אמבולנס שפינה את התינוקת הקטנה לבית החולים, שם אובחן לאחר בדיקת CT כי התינוקת הקטנה, כתוצאה מהנפילה, סובלת משבר בגולגולתה.

מרפאת בריאות כללית. באדיבות כיכר השבת, מערכת וואלה! NEWS
התינוקת נפלה משידת הטיפולים. קופת חולים כללית/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות כיכר השבת

במהלך ימי אשפוזה ובתום מעקב נוירוכירורגי ממושך של רופאי בית החולים, מומחה לנוירולוגיית ילדים קבע כי "עקב חבלת ראש ושבר בגולגולת, יש לציין שהיו קשיים בשינה כולל התעוררויות רבות ובכי במהלך הלילה לאחר שנרדמה, ייתכן בהחלט שנושא זה היה פוסט טראומטי". בנוסף, לאור בדיקתה על ידי רופאת נוירוכירורגיה העלתה כי התינוקת ללא חסר נוירולגי, אך לא ניתן לשלול כי בעקבות השבר תופיע בעתיד ציסטה ארכנואידלית, וסיכון שבר גדל בגולגולת.

לנוכח החשש לסיכונים העתידיים ובחרדה מפני התממשות סיכונים אלו, על הפעוטה להיות במעקב רפואי ולבצע בדיקות. "קופת חולים כללית מתחמקת מדרישתנו לקבל מידע אודות הליכי בירור ובדיקה פנימיים של מקרה הנפילה, מחשש שמידע זה יחשוף את מחדליה", אמרו בזעם לוואלה! NEWS עורכי הדין של התינוקת ומשפחתה. לטענתם, צוות המכון הרפואי התרשל במילוי תפקידו. "הסיכון לנפילה הינו מצב מוכר ובר צפייה לגבי פעוטות, לבטח במהלך טיפול על גבי משטח גבוה. לכן, אין מחלוקת כי בגיל כה צעיר נזקקה הפעוטה להשגחה צמודה, בעודה מטופלת על שידה גבוהה". עוד נטען בתביעה כי קופת החולים התרשלה, בין היתר, כשלא השגיחה באופן מספק או סביר על הפעוטה בעת הטיפול, לא מנעה את נפילתה הקשה ולא דאגה לגידורו של משטח הטיפול, באופן שימנע נפילת פעוטות מטופלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
עו"ד ליהי רוכמן-זיו. איין יצהרי, מערכת וואלה! NEWS
עו''ד ליהי רוכמן-זיו, ממשרד כספי-סרור ושות'/מערכת וואלה! NEWS, איין יצהרי

מעבר לסבל הקשה והמתמשך שחוותה הפעוטה מאז האירוע הקשה, הוריה נכנסו לקשיים כלכליים, בין היתר בגין הוצאות רפואיות והפסדי שכר שנגרמו כתוצאה מהתפטרותה של האם, עורכת דין במקצועה, מעבודתה, לצורך טיפול בבתה. התינוקת והוריה תובעים פיצוי בגין הוצאות רפואיות ופרה רפואיות, הפסדי שכר של ההורים, הוצאות נסיעה, שירותי עזרה וסיעוד, כאב וסבל.

משירותי בריאות כללית נמסר בתגובה: "כתב התביעה התקבל רק בימים אלו ותגובה על כך תינתן במסגרת ההליך המשפטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully