וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבולה שוב משתוללת: יותר מ-200 אנשים מתו בהתפרצות בקונגו

מניין הקורבנות מהנגיף ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו ממשיך לעלות, ומתקפות של המורדים מקשות על הסיוע. הרשויות תיארו זאת כהתפרצות הקטלנית ביותר בהיסטוריה של המדינה

רופאים מתכוננים לקבורת אדם שמת מנגיף אבולה בעיר בני, הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו, אוקטובר 2018. רויטרס, רויטרס
קבורת אדם חולה אבולה בעיר בני, בחודש שעבר/רויטרס, רויטרס

כ-200 בני אדם מתו בהתפרצות האחרונה של אבולה ברפובליקה הדמוקרטית של קונגו - כך מסר היום (ראשון) משרד הבריאות במדינה, שתיאר זאת כהתפרצות הגרועה ביותר בהיסטוריה של המדינה. מאז אוגוסט, נרשמו כ-300 מקרים חשודים של הידבקות בווירוס.

כמחצית מהקורבנות היו מבני, עיר של 800,000 באזור המחוז קיבו שבצפון המדינה. במסגרת תכנית החיסון, חוסנו עד כ -25,000 איש. עם זאת, שר הבריאות, אולי אילונגה, אמר כי המורדים החמושים ממשיכים להטריד צוותים רפואיים ולהקשות על מאמצי הסיוע. "מחשבותיי הולכות למאות המשפחות האבלות, למאות היתומים ולמשפחות שנמחקו", אמר שר הבירות.

בספטמבר הושעו חיסונים בבני כאשר קבוצת המורדים פתחה בהתקפה שנמשכה כמה שעות. קונגו סובלת בשנים האחרונות ממלחמת אזרחים ומתהפוכות פוליטיות.

זאת הפרצות האבולה העשירית שחווה המדינה מאז התגלתה לראשונה ב-1976, עוד בטרם נקראה בשמה. המגיפה גרמה לאימה בקרב האזרחים, אך הושגה עליה שליטה במהירות אחרי שהמומחים זיהו את אופיו של הווירוס ובודדו את הנדבקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully