וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי פגישה עם פוטין, עם פגישה עם מקרון: נתניהו ממריא לפריז

10.11.2018 / 21:29

ראש הממשלה ישתתף באירועים הרשמיים של ממשלת צרפת לציון מאה שנים למלחמת העולם הראשונה, יחד עם מנהיגים כמו טראמפ, פוטין ומרקל. למרות ניסיונות מצד נתניהו, לא נקבעה פגישה עם נשיא רוסיה, אך ייתכן שהשניים ייפגשו לשיחת צד - לראשונה מתקרית הפלת המטוס

צילום: רויטרס, לע"מ, עריכת וידאו: ניר חן

ראש הממשלה בנימין נתניהו ימריא הערב (שבת) לפריז כדי להשתתף באירועים הרשמיים של ממשלת צרפת לציון מאה שנים למלחמת העולם הראשונה. נתניהו צפוי לקחת חלק בטקס זיכרון רשמי בהובלת נשיא צרפת עמנואל מקרון, וכן להשתתף גם בארוחת צהריים ובכנס של עשרות מנהיגים מרחבי העולם, בהם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שנפגש הבוקר עם מקרון בארמון האליזה, ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין.

בלשכת ראש הממשלה שאפו בהתחלה לקיים בשולי האירוע פגישות מדיניות עם המנהיגים שבאים לוועידה, אך בשל בקשת הנשיא מקרון לא יתקיימו פגישות שכאלה בפרופיל גבוה, והנסיעה של נתניהו הוטלה בספק בשל כך. עם זאת, בסופו של דבר הוחלט לקיים את הנסיעה כמתוכנן ובין נתניהו ומקרון תואמה פגישה ביום שני, יום אחרי הוועידה. במקביל, מתנהלים מגעים לתיאום פגישה גם עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל.

בשולי הוועידה נתניהו צפוי לקיים שיחות צד לא רשמיות עם המנהיגים, ותשומת הלב נשואה בעיקר למפגש עם הנשיא פוטין, לראשונה מאז תקרית הפלת המטוס הרוסי בסוריה בחודש ספטמבר. בלשכת ראש הממשלה מנסים מזה שבועות לתאם פגישה מדינית בין נתניהו ופוטין, אך עד כה הקרמלין לא נענה לבקשה. את מקומו של ראש הממשלה בזמן נסיעתו תמלא שרת התרבות והספורט מירי רגב.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ונשיא צרפת, עמנואל מקרון במהלך מסע"ת שנערכה בארמון האליזה, פריז, צרפת  5 ביוני 2018. רויטרס
מקרון ונתניהו בפגישתם בחודש יוני השנה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully