וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני רק רוצה פיקוח על הנשק": שרד את הטבח בלאס וגאס - ונרצח בקליפורניה

טלמצ'וס אורפנוס ניצל ממסע הירי הקטלני ביותר בתולדות ארה"ב באוקטובר אשתקד, אך הגורל לא שיחק לו פעמיים. הוא היה אחד מ-12 הקורבנות בבר באזור לוס אנג'לס. "אני לא רוצה תפילות או מחשבות", אמרה אמו, שדורשת להקשיח את המגבלות

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צעיר ששרד את הטבח בלאס וגאס בשנה שעברה הוא אחד מ-12 ההרוגים במסע הירי בבר בקליפורניה. טלמצ'וס אורפנוס, בן 27, היה בבר בטאוסנד אוקס, שבאזור לוס רנג'לס, כשהחייל לשעבר איאן דייוויד לונג ירה לעבר המבלים והרג עוד 11 מהם בטרם שם קץ לחייו.

הוא שרד את הטבח שאירע אשתקד בלאס וגאס, שבו נרצחו 58 בני אדם, במה שהיה למסע הרצח הקטלני ביותר בתולדות ארצות הברית. כמה מאנשים שניצלו אשתקד סיפרו כי הם היו אתמול בבר Borderline Bar & Grill.

"הבן שלי היה בלאס וגאס עם הרבה מחבריו והוא שב הביתה. הוא לא חזר הביתה בלילה האחרון", סיפרה אמו לרשת ABC. "אני לא רוצה תפילות, אני לא רוצה מחשבות, אני רוצה פיקוח על הנשק".

אביו של אורפנוס, שהיה לוחם ביחידת העלית "אריות הים", אמר כי "זה אירוני שהוא שרד את הירי ההמוני הקטלני ביותר בהיסטוריה המודרנית, אבל הוא נהרג בעיר הולדתו".

טלמצ'וס אורפנוס, ששרד את הטבח בלאס וגאס אך נרצח בטבח בבר באזור לוס אנג'לס, קליפורניה ב-8 בנובמבר 2018. ללא, מערכת וואלה! NEWS
היה לוחם ביחידת "אריות הים". אורפנוס/מערכת וואלה! NEWS, ללא

בין הקורבנות הנוספים היה קודי קופמן, בן 22. הוא היה מאמן בייסבול צעיר, שרצה להצטרף לצבא, לפי אביו, ג'ייסון. "חיפשתי אחריו כל הבוקר, וקיבלנו את החדשות שהוא אחד ההרוגים", אמר האב לכתבים אתמול, כשהוא נחנק מדמעות. "הוא היה הבן הראשון שלי. רק אני והוא ידענו כמה אהבתי, כמה אני מתגעגע אליו". כשהוא מצמיד את אגרופו לחזהו, הוא אמר: "בני, אני כל כך אוהב אותך".

הוא סיפר כי הוא דיבר עם בנו לפני שהוא יצא לבלות עם חבריו בבר, כפי שהוא עשה מדי יום רביעי בערב. "הדבר הראשון שאמרתי הוא, 'בבקשה, אל תשתה ותנהג'. הדבר האחרון שאמרתי היה, 'בן, אני אוהב אותך. זה היה הדבר האחרון שאמרתי", נזכר האב המתייפח. לדבריו, חבריו של קודי דפקו על דלת הבית בשעה 1:00 וסיפרו על הירי ועל כך שהם אינם מוצאים אותו. הוא הלך לקנות להם כמה משקאות, ולא חזר.

"אני לא מאמין שזה קרה למשפחה שלי", אמר האב. "אני חסר מילים ושבור לב". לקודי היו שלושה אחים צעירים יותר ואחות שאמורה להיוולד בקרוב.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

אביו של קודי קופמן, אחד ההרוגים: "אני שבור לב"

ג'סטין מיק, בן 23, סיים לאחרונה את לימודיו באוניברסיטה הלות'רנית של קליפורניה, שספדה לו: "הוא הציל באופן הירואי חיים בתקרית". סטודנטים באוניברסיטה סיפרו כי עדי ראיה אמרו להם שמיק גונן על אחותו ועל מבלים אחרים בבר. "כל דבר שהוא עשה היה באמת אמיץ", אמרה ללה ליימן, חברה של מיק, שלא נכחה באירוע. "זה היה הירואי. איבדנו מישהו גדול באמת".

ג'סטין מיק, אחד מקורבנות הטבח בבר באזור לוס אנג'לס, קליפורניה, ארה"ב. אתר רשמי
גונן על אחותו בעת הירי. ג'סטין מיק/אתר רשמי

מסע הירי החל בסביבות השעה 23:23. המקום פופולרי בקרב סטודנטים וצעירים בפרבר של לוס אנג'לס שהגיעו לרקוד בערב שירי קאנטרי. לונג, שלפי דיווח בלוס אנג'לס טיימס הגיע למקום עם מכוניתה של אמו, השליך רימון עשן, ירה במאבטח ואז החל לירות ללא אבחנה בבר. לפי שריף מחוז ונטורה ג'וף דין, הלוס, שהגיע לזירה, נורה עם כניסתו למקום. הוא מת מפצעיו בבית החולים.

אחרי הפסקה של כ-15 דקות בירי, שוטרים נוספים נכנסו לבר ומצאו את היורה מת מפצעי ירי וכן את 12 הקורבנות. עוד כ-20 בני אדם נפצעו, רובם שוחררו מבתי החולים.

איאן דיוויד לונג החשוד באירוע הירי במסעדה בדרום קליפורניה בה נהרגו 12 בני אדם 8.11.2018. מערכת וואלה! NEWS
סבל מפוסט טראומה. היורה, איאן דייוויד לונג/מערכת וואלה! NEWS

לונג, ככל הידוע, ירה רנדומלית לעבר המבלים בבר. הוא השתמש באקדח גלוק 45 מ"מ, והמניע שלו טרם ידוע. הוא שירת בחיל הנחתים מ-2008 ועד 2013, הגיע לדרגת טוראי ולחם באפגניסטן. הוא היה מיומן בשימוש במקלעים, וייתכן שסבל מפוסט טראומה. "ברור שמשהו בראשו גרם לו לעשות משהו כזה", אמר השריף. האקדח אמנם נרכש באופן חוקי, אך לונג השתמש במחסנית מוגדלת, בניגוד לחוק.

פול דלקורט, סגן ראש לשכת ה-FBI האחראית על לוס אנג'לס, אמר כי נראה שהחייל פעל לבדו. הוא הוסיף כי ה-FBI יחקור כל אפשרות לכך שהוא עבר הקצנה דתית או היה קשור לארגוני טרור על מנת להשלים את התמונה המלאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully