וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העיר במערבולת'': ראש חזיר נתלה בבית כנסת ברמת השרון

המשטרה חוקרת מי תלה ראש של חזיר בכניסה לבית כנסת "סוכת שאול". "העיר איבדה את השפיות בגלל מאבקי חילונים-דתיים", אמר תושב העיר. ראש העיר גרובר: "לא אתן לגורמים קיצוניים לייצר פה קרע"

צלמים זמניים מורשים

אלמונים תלו הבוקר (שישי) ראש של חזיר בכניסה לבית הכנסת "סוכת שאול" ברמת השרון, בצל המתיחות לקראת הסיבוב השני לבחירות לראשות העיר. המשטרה חוקרת את המקרה.

"העיר איבדה את השפיות שלה בגלל מאבקי החילונים-דתיים", אמר תושב בעיר, והוסיף כי "כל תהליכי ההדתה שמתקיימים או לא מתקיימים בעיר, הכניסו את העיר למערבולת. גם עכשיו בבחירות, הנושא הזה לא יורד מכותרות. אתה שומע לא מעט תושבים שמפחדים שהעיר שלהם עוד רגע מתחרדת להם מול העיניים".

מעיר קטנה ושקטה, שעד לפני כמה שנים הייתה מושבה, הפך העימות לעירייה לסוב סביב שאלת הדת. "אנשים פה בלחץ, לא נתפלא אם המראות המכוערים האלה הבוקר ליד בית הכנסת, מקום קדוש, הם תוצאה ישירה של הלחץ הזה", אמר התושב.

ראש חזיר בית כנסת רמת השרון. אין, מערכת וואלה! NEWS
אלמונים תלו ראש חזיר בכניסה לבית כנסת/מערכת וואלה! NEWS, אין

אלי עלמני גבאי, הרב הראשי של בית הכנסת 'סוכת שאול' התייחס למקרה: "תלו ראש חזיר של ממש, בשר ודם. מזעזע שבתוכנו יש דבר כזה".

ראש העיר המכהן, אבי גרובר, שהגיע למקום, התייחס ואמר כי "את המקרה המזעזע בבית הכנסת רבנו תם תחקור המשטרה ואני בטוח שהיא תדע להגיע למי שעשה זאת ולהעמידו לדין. 80 שנים לליל הבדולח, לא אתן לגורמים קיצוניים לייצר פה קרע, הסתה ושיסוי. אין להם מקום ברמת השרון, ואין להם מקום בחברה הישראלית בכלל".

עוד אמר ראש העיר כי הוא "אני מבקש מכולם לעצור רגע ולנשום. רמת השרון הייתה קהילה אחת ותישאר קהילה אחת - דתיים וחילונים, גברים ונשים, אשכנזים ומזרחים, סטרייטים ולהט"בים. קהילה אחת, שבה מתקיימת אחדות של ניגודים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
ראש חזיר בבית כנסת ברמת השרון. מערכת וואלה! NEWS
בית הכנסת 'סוכת שאול' ברמת השרון/מערכת וואלה! NEWS

שר הפנים אריה דרעי (ש''ס) גינה את המקרה בחשבון הטוויטר שלו וכתב: "מעשה תועבה שאם היה קורה באחת ממדינות העולם היינו כולנו זועקים ונזעקים. חייבים לחקור מיד, לעצור את האחראים ולהביאם לדין!".

שר החקלאות ויו"ר האיחוד הלאומי אורי אריאל (הבית היהודי) הייחס גם הוא לאירוע וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "המראה של ראש החזיר מול בית הכנסת הוא מראה מזעזע שמזכיר לי ימים שחורים וסיפורי זוועות שסיפרו לי הוריי מימי גרמניה הנאצית. דרושה חקירה דחופה לפני שראש החזיר יהפוך לשריפת ספרי תנ"ך או פגיעה פיזית. כואב שעם היהודי השוכן בארצו צריך לקבל כך את השבת".

מהתנועה המסורתית נמסר בתגובה למקרה ש"מי שהעמיד את ראש החזיר על גדר בית הכנסת ברמת השרון הוא נוול. זהו מעשה שאין שיעור לכיעורו. דורות על גבי דורות הושפלו יהודים באמצעות החזיר, הוכרחו לגעת בו, להתפלש בו, רק כדי לשמח ליבם של ארורים. והנה הבוקר נחצה קו אדום כשיהודים עוללו זאת לאחיהם. אין שום קשר בין המאבק (הלגיטימי) בסוגיות של דת ומדינה, המאבק בהדתה, לבין מעשה הנבלה הזה".

ראש עיריית רמת השרון רא שחזיר בבית כנסת. עיירית רמת השרון, מערכת וואלה! NEWS
"מציע לכולם לנשום''. ראש עיריית רמת השרון אבי גרובר, היום/מערכת וואלה! NEWS, עיירית רמת השרון

(עדכון ראשון: 12:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully