וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני חיסולים תוך 72 שעות, לעיני עוברי אורח: כשארגוני הפשע חצו קו אדום

7.11.2018 / 21:30

המלחמות בעולם התחתון הסלימו עם שני חיסולים בתוך 72 שעות, שאיימו לפגוע באזרחים תמימים. פיצוץ הרכב בכביש החוף מעיד על זליגת אמצעים מתוחכמים לדרגים זוטרים של עולם הפשע. אחת ההערכות היא שמדובר בנקמה על ניסיון חיסול של ראש ארגון פשע מהמשולש

צילום: שלומי גבאי

המלחמות בעולם התחתון חצו קו אדום ב-72 השעות האחרונות לאחר שבוצעו שני חיסולים שונים במרכזים הומי אדם. החיסול שאירע בשעות הצהריים בכביש החוף גרם לשיבושי תנועה ענקיים בכל גוש דן ובאזור המרכז ולשיבוש חייהם של אלפי אזרחים שנתקעו בפקקים מזיכרון יעקב בצפון ועד ראשון לציון בדרום. הנסיעה מתל אביב להרצליה נמשכה קרוב לשעתיים וחצי בשל הפיצוץ.

הפיצוץ, שבו נעשה שימשו במטען נפץ שהוצמד לתחתית הרכב, כוון לדרג נמוך במיוחד של העבריינים. עובדה זאת מעידה על זליגה של אמצעים מתוחכמים לדרגים הזוטרים ביותר של עולם הפשע הישראלי.

זירת פיצוץ הרכב בכביש החוף 7 בנובמר 2018  
הרכב שפוצץ. שלומי גבאי
פקקי ענק נוצרו באיילון. זירת הפיצוץ בכביש החוף, היום/שלומי גבאי
זירת פיצוץ הרכב בכביש החוף 7 בנובמר 2018  
הרכב שפוצץ. שלומי גבאי
זירת הפיצוץ בכביש החוף, היום/שלומי גבאי

בין שני החיסולים בשכונת התקווה ותל אביב וכביש החוף לא מסתמן קשר ישיר. מדובר בשתי קבוצות עברייניות שונות שאין ביניהן קשר ישיר ולכל אחת מהן סכסוכים נפרדים. החיסול היום כוון לעבריין אליק בן מנתניה, והחיסול ביום ראשון - לעוזי בר ציון שנמצא בסכסוך עם גורם עברייני בכיר בתל אביב.

נהגו נהרג, אך העבריין העצמאי מנתניה נפצע בינוני

במשטרה בודקים מי עומד מאחורי החיסול בכביש החוף. אליק בן נחשב לגורם עצמאי בעולם הפשע של נתניה, המסוכסך עם שורה של גורמים. ההרוג הוא נהגו, שישב מאחורי ההגה, וככל הנראה מתחת למושבו הונח מטען המחבלה. בן עצמו נפצע באורח בינוני בלבד וכך גם חברו העבריין, אשר לוי, שישב במושב האחורי של הרכב. מיד לאחר הפיצוץ יצאו השניים מהרכב ונצפו כשהם מתהלכים בזירה עד להגעת כוחות מד"א. עו"ד קובי בן שעיה ויצחק נתן, שייצגו בעבר את ההרוג, מסרו כי המשפחה המומה וכי אין למנוח סכסוכים או אויבים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היעד לחיסול היה מסוכסך עם גורמים שונים. זירת הפיצוץ, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעבר נקשר שמו של אליק לשורת אירועים פליליים, בין היתר גם עם כנופיית פשע ערבית באזור השרון. "מדובר בעבריין שפעל באופן עצמאי והיו לו כמה אנשים שפעל איתו בחבורה", אמר קצין במשטרה. "אנחנו צריכים לבדוק עכשיו מי רצה לפגוע בו ומה הרקע למעשה". במשטרה בודקים האם הפיצוץ היום בא כנקמה על ניסיון חיסול שאירע לפני כשנתיים, שבו עלה שמו של בן כמעורב בניסיון פגיעה בראש ארגון פשע מאזור המשולש.

לא חוששים מפגיעה באזרחים תמימים

במשטרה מסרבים להתייחס לרצח הכפול בתל אביב בשל צו איסור פרסום, אולם, ממה שפורסם טרם הוצאת הצו, עולה כי שני הנרצחים שהו במגרש הכדורגל "המושבה" בפתח תקווה וצפו במשחק של הפועל חדרה נגד בני יהודה תל אביב. בתום המשחק החליט להגיע לשכונת התקווה כדי לאכול. ההערכה היא כי המתנקשים התכוונו להעביר מסר למשפחת מוסלי, ששני הנרצחים היו אנשיהם.

פיצוץ רכב בדרום תל אביב 4 בנובמבר 2018. מערכת וואלה! NEWS
המטען הופעל בשלט רחוק. שרידי הרכב מהפיצוץ בדרום תל אביב/מערכת וואלה! NEWS
פיצוץ רכב בדרום תל אביב 4 בנובמבר 2018. קובי ריכטר תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל, דוברות כב"ה
כוחות הכיבוי בזירת הפיצוץ בשכונת התקווה/דוברות כב"ה, קובי ריכטר תיעוד מבצעי כבאות והצלה לישראל

אחד מהם נחשב לבכיר בארגון והיה יד ימינם של האחים מוסלי. העובדה כי המכונית התפוצצה בצומת הרחובות האצ"ל והלח"י בכניסה לשכונה, מעוזם של האחים מוסלי, ממחישה שהמתנקשים לא חששו מהאפשרות שתמימים עשויים להיפגע מהפעולה שלהם: הרכב פוצץ בתזמון באמצעות הפעלה מרחוק, כשהמפעיל צופה בהתרחשות. בסרטון נראים שני כלי רכב תמימים - מונית ומכונית מזדה שחורה, שאחת מהן נוסעת לפני הרכב שפוצץ והשנייה אחרי כלי הרכב שפוצץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully