וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשימה שחורה: כך יילחמו יהודי אירופה במפלגות האנטישמיות

7.11.2018 / 13:30

בכנס שנתי של איגוד הארגונים היהודיים באירופה בבריסל מנסים ראשי קהילות ונוצרים אוהדי ישראל לגבש קווים אדומים לנציגי המפלגות לקראת הבחירות לאיחוד האירופי. "המפלגות האנטישמיות שעולות לשלטון - הן האיום הכי גדול לטווח הארוך", אמר יו"ר האיגוד

חבר הפרלמנט הבריטי. יוני ריקנר, מערכת וואלה! NEWS
חבר הפרלמנט הבריטי מת'יו ג'יימס אופורד בכנס בבריסל, היום/מערכת וואלה! NEWS, יוני ריקנר

"האנטישמיות מרימה ראש. אם הממשלות באירופה ימשיכו בחוסר מחויבותן במאבק באנטישמיות - יהודי אירופה לא ירגישו בנוח להמשיך לגור פה" - כך אמר הרב מנחם מרגולין, יו"ר איגוד הארגונים היהודיים באירופה בשיחה עם וואלה! NEWS בכנס השנתי של הארגון המתקיים היום (שלישי) בבריסל, זאת לקראת הבחירות הקרובות למוסדות האיחוד האירופי.

לדבריו, "עתידה של יהדות אירופה מונח על הכף. מפלגות אנטישמיות בעלות עבר ניאו נאצי שעולות לשלטון - הן האיום הכי גדול לטווח הארוך. כל עוד יהיו מפלגות באירופה שיהיו מחויבות למלחמה באנטישמיות יהיה אפשר להתמודד הלאה".

בכנס שבו משתתפים ראשי קהילות יהודיות, ראשי ארגונים ופעילים נוצרים תומכי ישראל, מוצגים את הקווים האדומים שעליהם יתבקשו נציגי המפלגות באירופה לחתום לקראת הבחירות. "מי שלא יחתום, ייכנס מבחינתנו לרשימה שחורה. חשוב שהדברים יהיו גלויים כדי שנוכל לומר שעשינו כל מה שניתן למנוע את האנטישמיות נגד יהודים".

כנס יהודי אירופה. יוני ריקנר, מערכת וואלה! NEWS
"עתיד יהודי אירופה מונח על הכף". חברי האיגוד בכנס, היום/מערכת וואלה! NEWS, יוני ריקנר

בין הקווים האדומים שהוצגו בכינוס: אימוץ מלא של ההגדרה הבינלאומית לאנטישמיות, מינוי ממונה ממשלתי מיוחד למאבק באנטישמיות בכל אחת ממדינות אירופה, התחייבות על אי צירופן של מפלגות אנטישמיות לממשלות ברחבי היבשת, הגדרת תנועת ה-BDS כאנטישמית ביסודה והבטחה בכתב לחופש דת ופולחן מלאים.

מרגולין סבור כי "אירופה נמצאת בצומת דרכים פוליטי וסביר להניח שהמפה הפוליטית ברחבי היבשת תקוטב עוד יותר לאחר הבחירות של שנת 2019".

איגוד הארגונים היהודיים באירופה מאגד תחתיו עשרות ארגונים יהודים ברחבי היבשת, ובשנים האחרונות נאבק באנטישמיות שעמה מתמודדים יהודים ברחבי אירופה, בין היתר, באיסור של ממשלות שונות נגד שחיטה וברית מילה.

"השאיפה היא שיהודים יוכלו לחיות באירופה בלי חשש", אומר הרב מרגולין. "יש מספר פרמטרים להיותה של מדינה באירופה מקום טוב ובטוח ליהודים, כמו למשל שיהודי יוכל להסתובב ללא חשש עם כיפה ברחוב ושיהיה לו חופש דת ופולחן מלא. יש מקומות באירופה שעומדים בפרמטרים כולם, ויש מדינות שעומדות רק בחלק מהפרמטרים האלה. אני רוצה לקוות שהמצב רק ישתפר כי כרגע זה לא נראה טוב".

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
כנס יהודי אירופה. יוני ריקנר, מערכת וואלה! NEWS
משתתפי הכנס, היום/מערכת וואלה! NEWS, יוני ריקנר

חבר הפרלמנט הבריטי, מת'יו ג'יימס אופורד, התייחס למשל למנהיג הלייבור בבריטניה, ג'רמי קורבין. "אני מתנגד לומר שהוא לא אנטישמי, אבל הוא אף פעם לא ניסה להתמודד מול האנטישמיות או לדבר נגדה". לדבריו, "אז על בסיס העניין הזה, הייתי מתחבר לאמרה הישנה שאומרת שמספיק שאנשים לא יעשו כלום כדי שדברים נוראים יקרו".

אופורד נשאל: "האם אתה מתחבר לתחושה של היהודים בבריטניה, כי משהו מסוכן יכול לקרות בגלל האמירות האלה של קורבין" והוא השיב כי "זה מפריע לי מאוד, הרבה חברים שלי הם יהודים והם מתמודדים עם זה מדי יום. הם חוששים שקורבין יהפוך לראש הממשלה של בריטניה ואנחנו צריכים לדאוג שזה לא יקרה, אבל אנחנו גם צריכים לוודא שמפלגת הלייבור תשנה את דרכיה ותסתכל על מה שהיא עושה ועל מה שהיא מאפשרת לקרות, כך שאנשים לא יוכלו להמשיך לומר דברים אנטישמיים ולהמשיך להיות חלק מהמפלגה".

כדי לעמוד על כמה האנטישמיות, למשל בבריטניה, מעלה חששות בקרב היהודים במדינה, הציג גדעון פלטר, יו"ר הקמפיין נגד אנטישמיות במדינה נתונים לפיהם 90% מיהודי בריטניה אומרים שמפלגת הלייבור אנטישמית ולא יצביעו עבורה ו-40% שוקלים להגר מהמדינה בגלל האנטישמיות.

כנס יהודי אירופה. יוני ריקנר, מערכת וואלה! NEWS
"השאיפה היא שיהודים יוכלו לחיות באירופה בלי חשש", הרב מרגולין, היום/מערכת וואלה! NEWS, יוני ריקנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully