וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדויות לזוועה: יותר מ-200 קברי אחים של דאעש התגלו ברחבי עיראק

6.11.2018 / 13:22

עד כ-12 אלף קורבנות טמונים לפי ההערכות באתרים במערב ובצפון המדינה, שבהם שלט הארגון הקיצוני. האו"ם סבור כי ייתכנו קברי אחים נוספים, הוכחה נוספת לפשעים נגד האנושות ולרצח העם שחולל דאעש

צילום: רויטרס, עריכה: איתי עמרם

דאעש הותיר יותר מ-200 קברי אחים בשטחים שבהם שלט בעיראק. - כך אמר היום (שלישי) האו"ם בדוח חדש שפורסם על זוועות המלחמה במדינה. הקברים עשויים לשמש ראיה מכרעת לפשעי המלחמה שחולל הארגון הסוני הקיצוני. לפי ההערכות, בקברים טמונים בין 6,000 ל-12 אלף איש, בהם נשים, ילדים, מבוגרים, נכים ואנשי כוחות הביטחון.

הקברים נחשפו במחוזות נינווה, כירכוכ, סלאח א-דין ואנבאר שבצפון עיראק ובמערבה. לפי ההערכות, ייתכנו קברים נוספים באזורים אלו, שבהם הנהיג דאעש שלטון אסלאמי קיצוני תחת החליפות שעליה הכריז ביוני 2014.

הדוח של האו"ם יעזור בזיהוי הקורבנות, אך גם בבניית תיקים להעמדה לדין בגין פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות ורצח עם נגד המיעוט היזידי. מאמצי הזיהוי נתקלים בקשיים מאחר שעד כה נחפרו רק 28 קברים ומתוכם הוצאו 1,258 גופות.

קבר אחים של יזידיות נחשף בסינג'אר שבצפון עיראק, נובמבר 2015. רויטרס
קבר אחים באזור סינג'אר, 2015/רויטרס

מתוך 202 הקברים שתועדו עד כה, רובם היה בנינווה - 95. בירת מחוז נינווה היא מוסול, שהייתה המעוז העירוני הגדול ביותר של דאעש עד לנסיגתו לפני כשנה.

"אתרי הקבורה ההמוניים שתועדו בדוח שלנו הם צוואה של האובדן הנורא של חיי אדם, הסבל הגדול והאכזריות יוצאת הדופן", אמר יאן קוביש, הנציג המיוחד של מזכ"ל האו"ם במדינה. "קביעת הנסיבות שהובילו לאובדן החיים הגדול הזה תהיה צעד חשוב בתהליך האבל של המשפחות ובמסען להבטיח את זכויותיהן לאמת ולצדק".

בדוח מצוינים הקשיים הבירוקרטיים שנאלצות המשפחות לעבור והחוקרים קוראים להקים מרכז רישום ציבורי של הנעדרים לצד משרד ממשלתי שיעסוק בנושא. הם דחקו גם בקהילה הבינלאומית לספק עוד משאבים לתמיכה בממשלה המרכזית בבגדאד כדי לעזור לה בחיפושים הפורנזיים באתרי הקבורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully