וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוניסיה תמנה איש עסקים יהודי לשר התיירות

6.11.2018 / 9:43

בניסיון לשקם את הכלכלה המקרטעת, הכריז ראש הממשלה על שורת מינויים חדשים, בהם רנה טרבלסי שנבחר לתפקיד החשוב. ענף התיירות הוא מקור הכנסה עיקרי לדמוקרטיה הערבית השברירית, שמנוסה להתאושש משורת מתקפות טרור. הנשיא מתנגד לשינויים, אך הפרלמנט יכריע

צילום: מתוך הטוויטר של Mosaique FM, עריכה: יאיר דניאל

ראש ממשלת תוניסיה יוסף א-שאהד ערך אתמול (שני) שורת שינויים בממשלתו בניסיון לשקם את הכלכלה המקרטעת במדינה הצפון-אפריקנית. בין המינויים הבולטים הוא רנה טרבלסי, איש עסקים יהודי שאמור לכהן כשר התיירות החדש. בסך הכול, החליף ראש הממשלה עשרה שרים, אך במשרדי המפתח, כמו החוץ, האוצר וההגנה, לא נעשו שינויים.

לפי כלי תקשורת מקומיים, טרבלסי פועל מצרפת ומנהל סוכנות נסיעות גדולה ששמה "רויאל פירסט". הוא בנו של פרס טרבלסי, מנהיג הקהילה היהודית הקטנה ששרדה במדינה הערבית ומונה לפי ההערכות כ-2,500 איש.

התיירות היא מקור הכנסה משמעותי עבור תוניסיה, שבה נולד "האביב הערבי" ב-2011. על אף שנותרה יציבה בהשוואה ליתר שכנותיה ומדינות המזרח התיכון, והצליחה להקים מעין דמוקרטיה, כלכלתה של תוניסיה חוותה זעזועים רבים בשנים האחרונות, כולל שורת מתקפות טרור.

רנה טרבלסי, איש עסקים יהודי שמונה לתפקיד שר התיירות של תוניסיה 6.11.18. מערכת וואלה! NEWS
מתגורר בצרפת. טרבלסי/מערכת וואלה! NEWS

תשע ממשלות שונות שקמו מאז הדחת הרודן בן עלי לא הצליחו לפתור את המשבר, שהוציא לפני כשנה אלפים לרחובות. אלו מחו על צעדי הצנע שנקטה תוניס על מנת להשביע את רצונם של הגופים הבינלאומיים שלוו לה כספים רבים.

הרכב הממשלה החדש עוד זקוק לאישור הפרלמנט, אולם בסימן למחלוקות במפלגת השלטון החילונית "נידא תוניסה", אמר הנשיא באג'י קאיד א-סבסי כי הוא מתנגד לחילופי הגברי. זאת, לטענת לשכתו, מאחר שהוא עודכן עליהם רק ברגע האחרון.

לראש הממשלה יש רוב בפרלמנט, בגיבוי המפלגה האסלאמסטית המתונה א-נהדא, אך מנהיג מפלגתו - חאפז א-סבסי, שהוא גם בנו של הנשיא - דורש את החלפתו בשל המשך המשבר הכלכלי.

(עדכון ראשון 0:11)

  • עוד באותו נושא:
  • תוניסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully