וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הבחירות החליטה: רק שמונה מעטפות מקולות החיילים בת"א יפסלו

5.11.2018 / 18:00

אחרי שיו"ר הוועדה החליטה לפסול את כל הקולות בעיר לאחר שמשקיף השליך מעטפות כפולות על אחד השולחנות, חזרה בה הוועדה ואמרה כי תפסול מספר מעטפות בלבד. בסיעת מרצ זועמים "מוכיח את אזלת היד של משרד הפנים"

צילום: יותם רונן, עריכה: יוסי אלטר

לאחר שבסוף השבוע יושבת ראש ועדת הבחירות ורדה אלשיך החליטה על פסילת כל קולות החיילים בתל אביב בשל חשד לזיוף מצד סיעת יהדות התורה בעיר, בדיון שהתקיים היום (שני) הוחלט לפסול שמונה מטעפות בלבד.

במשרד הפנים טענו כי אין לאלשיך סמכות לבטל את הקולות ולאחר דיון ממושך הוחלט כי כלל הקולות של החיילים, השב"ס והקלפיות לבעלי המוגבלויות פרט למעטפות שנמצאות בידי המשטרה יתקבלו.

החלטתה על פסילת הקולות התקבלה לאחר שבמהלך ספירתם בקלפי לונדון מיניסטור השליך משקיף מטעם סיעת 'מאמינים', מעטפות כפולות על אחד השולחנות - ונמלט. החשד הוא כי המשקיף ניסה להעביר מנדט לסיעת מאמינים של יהדות התורה על חשבון מרצ במועצת העיר.

מיטל להבי יו"ר מרצ בתל אביב שטוענת כי סיעת מאמינים זייפה קולות גינתה את החלטת הועדה. "החלטה מזעזעת, זיוף בקלפי שנספרת בוועדת הבחירות המרכזית זו תופעה נוראית", אמרה להבי. "זו פגיעה בטוהר מידות במקום שצריך להיות הכי נקי, ברור שבן אדם שנתפס שם על השולחן שמונה מעטפות תכנן את העבירה הזו מבעוד מועד בבית שלו ואין לי ספק שכל ההערכות הזאת לא נוצרה בשביל שמונה מעטפות".

קלפי בתל אביב, 30 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
רק שמונה מעטפות יפסלו. קלפי בתל אביב/ראובן קסטרו

עוד טענה להבי כי ההחלטה הנכונה הייתה צריכה לבטל את כל הפתקים בקלפיות הנגועות. "אנחנו נעתור נגד התוצאות", קראה להבי. "הפרשה הזו מוכיחה את אזלת היד של משרד הפנים בניהול מערכת בחירות נקייה".

עו"ד מיכל רוזנבלום שייצגה את סיעת מאמינים הסבירה כי הסמכות היחידה שנתונה בידי הוועדה היא לפסול רק את שמונה הקולות וכי כל השאר כשרים. "רק בית המשפט יכול להכריז על בחירות חוזרות", טענה רוזנבלום. "את הטענה שראו מישהו מכניס מעטפות המשטרה חוקרת. כל דבר אחר הוא התערבות ברצון הבוחר".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

תוצאות הבחירות במועצת תל אביב יפו לאחר ההחלטה

סיעת ת"א1 של חולדאי היא הגדולה ביותר, ומונה שבעה חברי מועצה. סיעת רוב העיר של סגן ראש העיר לשעבר אסף זמיר מונה שישה חברי מועצה וסיעתו החדשה של אסף הראל "אנחנו העיר" הכניסה למועצה ארבעה חברים.

סיעת מרצ קטנה בחצי לשלושה מושבים. סיעת הגימלאים, חילונים ירוקים, מאמינים וש"ס - כל אחת קיבלה שני מושבים. רשימות יאפא, הליכוד ויש עתיד קיבלו מושב אחד כל אחת.
סך הכל 31 מושבים במועצה.

רון חולדאי מחוץ לביתו  לאחר הזכייה בקדנציה נוספת בבחירות לראשות עיריית תל אביב  31 באוקטובר 2018. ראובן קסטרו
31 מושבים בעיר. רון חולדאי, ראש העיר הנבחר, שבוע שעבר/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully