וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרוסים מהאובדן": ראש עיר בארה"ב נהרג בפיגוע באפגניסטן

5.11.2018 / 13:30

ברנט טיילור, שעמד בראש עירייה קטנה במדינת יוטה, נורה על ידי חייל אפגני בקאבול. הוא היה קצין במשך 12 שנה במשמר הלאומי, ונשלח גם לעיראק בעבר. "הייתה לו השפעה רבה על הקהילה"

צילום: CNN, עריכה: יוסי אלטר

ראש עיר במדינת יוטה שבארצות הברית נהרג ביום שבת באפגניסטן על ידי חייל אפגני. לפי הודעת הפנטגון מאתמול (ראשון), ההרוג היה ברנט טיילור, ראש עיריית נורת' אוגדן, ששירת במשמר הלאומי. המחבל שהרג אותו חוסל על ידי כוחות אפגניים אחרים, לפי כוח נאט"ו במשימה. עוד חייל נוסף מנאט"ו נפצע בתקרית.

טיילור, אב לשבעה, שימש ראש עיריית נורת' אוגדן, שנמצאת כ-90 ק"מ מצפון לבירת יוטה סולט לייק סיטי, ב-2013. הוא היה חבר במועצת העיר מאז 2009. "אנחנו הרוסים מהאובדן של ראש העיר שלנו ושל חברינו, ברנט טיילור", נכתב בעמוד הפייסבוק הרשמי של העירייה. "לברנט הייתה השפעה רבה על הקהילה הזאת. הוא היה הטוב שבאדם, עם היכולת לראות את הפוטנציאל ואת האפשרויות בכל אחד מסביבו".

לפי אתר העירייה, טיילור פרש זמנית מתפקידו כדי לשרת באפגניסטן בשורות המשמר הלאומי של יוטה. הוא היה קצין במשך 12 שנה במשמר הלאומי, כולל שבע שנים בשירות פעיל. הוא שירת בעבר פעמיים בעיראק ובאפגניסטן.

ברנט טיילור, ראש עיר במדינת יוטה שנהרג בשורות צבא ארה"ב באפגניסטן. אתר רשמי
היה ראש העיר מאז 2013. טיילור/אתר רשמי

מותו של ראש העיר אירע כשבועיים אחרי שהגנרל ג'פרי סמיילי, המפקח על פעולות הייעוץ של נאט"ו בדרום אפגניסטן, נפצע במתקפה דומה במחוז קנדהאר. מפקד כוחות צבא ארצות הברית ונאט"ו במדינה, גנרל סקוט מילר, היה גם הוא במקום, אך לא נפגע. במתקפה של טליבאן חוסל מפקד המשטרה במחוז, דמות בכירה בממסד הביטחוני במדינה.

בדוח שפורסם השבוע על ידי גורמים בממשל האמריקני העוקבים אחרי המלחמה נאמר כי טליבאן חיזק את כוחו בשלוש השנים האחרונות ושולט על יותר שטח מאשר בכל זמן אחר מאז פלשה ארצות הברית למדינה לפני 17 שנה. הממשל המרכזי בקאבול שולט או דומיננטי רק ב-55% משטחה של אפגניסטן. בנוסף לכך, גם מספר ההרוגים מקרב האזרחים נמצא בעלייה ורשם שיא השנה - 2,798 בתשעת החודשים הראשונים של 2018, לפי האו"ם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מיט רומני ספד לטיילור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully