וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איראן: ישראל פתחה במתקפת סייבר נגד רשת התקשורת שלנו

אי-פי וטל שלו

5.11.2018 / 15:15

בכירים בטהראן אמרו כי המתקפה מתמקדת ברשת התקשורת במדינה, זאת במקביל לחידוש הסנקציות האמריקניות. בצבא טוענים כי אמצעי מעקב הוחדרו לטלפון הסלולרי של רוחאני. נתניהו על הסנקציות: "יום היסטורי, החלטה אמיצה וחשובה"

עריכה: יוסי אלטר

איראן האשימה היום (שני) את ישראל בניהול מתקפת סייבר נגדה. זאת עם חידוש הסנקציות על המשטר. שר התקשורת וסגנו כתבו בחשבון הטוויטר שלהם כי המתקפה מכוונת נגד תשתיות התקשורת של טהראן, מבלי לפרט. בישראל לא הגיבו.

בשבוע שעבר אמר גנרל רולאם רזא ג'לאלי, ראש היחידה הצבאית למאבק בסייבר, כי לאחרונה הוחדרו אמצעי מעקב לטלפון הסלולרי של הנשיא חסן רוחאני.

איראן חוותה בעבר מתקפות סייבר על ידי וירוס המכונה "סטוקסנט", שהשמיד אלפי צנטריפוגות שהיו חלק מתכנית הגרעין שלה. התכנה המתקדמת ככל הנראה פותחה על ידי ישראל וארצות הברתי, אולם שתיהן מעולם לא קיבלו אחריות על המתקפה שאירעה ב-2011.

עלי חמינאי בפגישה עם סטונדטים בטהראן 3 בנובמבר2018. רויטרס, רויטרס
חמינאי/רויטרס, רויטרס

ביום שישי הכריז טראמפ על השבת כל הסנקציות שהוסרו מהרפובליקה האסלאמית במסגרת ההסכם שנחתם בינה לבין המעצמות ב-2015, אך שמונה מדינות קיבלו היתר להמשיך לייבא נפט מאיראן באופן זמני למשך שישה חודשים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בישיבת הסיעה כי "זה יום היסטורי" שבו "ארצות הברית בהנהגת הנשיא הטילה סנקציות קשות ביותר על איראן, הקשות ביותר מאז שהתחיל המאמץ לעצור את התוקפנות שלה. אנחנו רואים את השפעת הסנקציות בשטח כבר עכשיו". הוא הודה לטראמפ על ההחלטה, שאותה כינה "אמיצה וחשובה".

שר החוץ מייק פומפאו אמר אתמול כי לסנקציות שכבר הוטלו "הייתה השפעה עצומה" והוסיף שהמדיניות של ממשל טראמפ, "להפעיל לחץ מקסימלי", תיושם החל מהיום. "אלה יהיו הסנקציות הקשות ביותר שאי פעם הוטלו על הרפובליקה האסלאמית של איראן", הוסיף.

פומפאו, שהתראיין לרשת ל"פוקס ניוז", סירב לפרט אילו מדינות קיבלו את ההיתר לסחור עם איראן, אך הסביר כי הן "זקוקות למעט יותר זמן כדי לרדת לאפס". הוא יחשוף פרטים נוספים על הסנקציות בהמשך היום יחד עם שר האוצר סטיב מנוצ'ין.

(עדכון ראשון: 12:44)

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully