וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהל כפר הנוער רץ 66 ק''מ - למען תלמידתו שהחלימה מסרטן

5.11.2018 / 11:06

לאחר שנתיים בהן עברה נוי לוי, בת 16 וחצי מהגליל, מסע מפרך של טיפולים וניתוחים, הבטיח מנהל כפר הנוער "כדורי", כי יתייצב בפני מסע קשה אך אחר. נוי חיכתה לרועי בר-אילן בקו הסיום

עריכה: יוסי אלטר

על כל צעד וצעד שרועי בר-אילן לוקח, נתקף בכאבים בשתי רגליו. לאחר ששלשום רץ 66 קילומטרים, בהם איבד שתי ציפורניים בכפות רגליו, סבל מכאבי שרירים חזקים והתמודד עם שינוי מזג האוויר קיצוניים, עמד בר-אילן בהתחייבותו לעמוד במשימה אתגרית שהמסייעת בגיוס כספים למיזם חברתי למען תלמידתו שהחלימה מסרטן.

בין קו הזינוק, בו שרר קור של 8 מעלות, עד לקו הסיום הלוהט עם 32 מעלות - רץ מנהל כפר הנוער ''כדורי'' 11 וחצי שעות של מרוץ מפרך, שבו חווה לא מעט סבל אך העמידה באתגר הסבה לו אושר רב. לאחר שתלמידתו נוי לוי, בת 16 וחצי ממושב שדמות שבגליל התחתון, ניצחה את הסרטן ושבה לבית ספרה. השתאותו של בר-אילן מגבורתה של נוי הובילה אותו לצאת למסע אישי שלו, הכרוך בכאב ובחוסר ודאות. הבטחתו הייתה לרוץ לאורך 66 קילומטרים, מרחק כמוהו לא רץ מעולם.

שלט התלמידים שתלו על קיר בניין בית הספר כדורי לדרבן את מנהל בית הספר למען הפרוייקט שלו עם התלמידה שהחלימה מסרטן. באדיבות מרוץ סובב עמק, צילום: תומר פדר, רונן טופלברג, מערכת וואלה! NEWS
לא היו מסוגלים לעצור. בר אילן, מקונן והרטוב/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות מרוץ סובב עמק, צילום: תומר פדר, רונן טופלברג

נוי שחלתה לפני שנתיים בסרטן נדיר וקשה, החליטה לאחר שהחלימה להקים מיזם חברתי שיסייע לילדים ובני נוער שהחלימו מסרטן להשתלב בחזרה במעגלי החיים. בר-אילן החליט לסייע לה במימוש הרעיון, וכן, לשמח אותה אחרי התקופה הקשה שעברה ולשלוח אותה להופעה של קייטי פרי, הזמרת הנערצת עליה.

המיזם המשותף כרוך בגיוס 85 אלף שקלים. במסגרת המבצע החליט מנהל כפר הנוער לרוץ את המסע במסגרת מרוץ ''סובב עמק''. כאמור, מעולם לא רץ מרחק כזה ולרוע מזלו נפצע במהלך תכנית האימונים שיועדה לה, ואף לא עמד בחלקה. כך, למרוץ ביום שישי בלילה התייצב עם חששות כבדים, יחד עם שני חברים קרובים שהגיעו לתמוך בו ולרוץ איתו. אלו הם ערן הרטוב, חברו לשירות הצבאי, ובברהנו מקונן, מי שהיה חניך של בר-אילן והיום משרת בצבא.

הריצה החלה ברגל שמאל, ולצד קור שאליו לא היו מוכנים, לאחר עשרה קילומטרים החלו להיתפס לבר-אילן השרירים ברגליים. אולם, לדבריו לא היה מסוגל לעצור משום ''שזה חלק מהפרויקט שלנו. אמרתי לעצמי כל הזמן, שמה הן 11 שעות של סבל, לעומת מה שנוי עברה במשך שנתיים''. גם מקונן, חברו, סבל בריצה מכאבים קשים בברכו, אולם למרות שבר-אילן עודד אותו להפסיק את המרוץ, סירב מקונן ורץ איתו עד הסוף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נוי לוי, תלמידה בכפר הנוער החקלאי כדורי ורועי בר אילן, מנהל הכפר. באדיבות ליאור נורדמן, מערכת וואלה! NEWS
פרויקט משותף. רועי בר אילן ונוי לוי/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות ליאור נורדמן

נוי חיכתה על קו הסיום ולדבריה ''לראות את רועי מגיע תשוש, ועם זאת מחייך, גרם לי להתרגשות גדולה. אם הוא היה מפסיק את המרוץ באמצע זה היה מובן לגמרי. לפעמים יש מלחמות שצריך לוותר בהן, אבל הבנתי שזו הייתה עבורו משימה כל כך חשובה, שהוא היה מוכן לסבול למענה''. כשחצה את קו הסיום הוענקה לבר-אילן מדליה אותה ענד לצווארה של נוי.

בימים אלו מתכוונים השניים להשלים את גיוס הכסף לצורך מימוש המיזם, ואחר כך למצוא עמותה שתסייע ליישם את הרעיון של נוי וללוות ילדים ובני נוער שהחלימו מסרטן ולצעוד איתם ביחד, דרך הקושי של החזרה לחיי היומיום. זאת לאחר תקופת מחלה בה החיים נעצרים מלכת.

במקביל, נוי החלה להרצות בפני קהלים שונים - תלמידים, שוטרים, חובשי מד''א ועוד- על המחלה שעברה, על התמודדות ועל התובנות שהותיר בה התהליך שעברה. ''זו הרצאה כל כך מרגשת'', אמר בר-אילן, ''שאחרי שכבר שמעתי אותה עשר פעמים, אני מזיל דמעה כל פעם מחדש. יש אנשים שעוברים חיים שלמים בלי שיש להם איזו נקודת עשייה משמעותית, דבר שנוי עשתה כבר בגיל 16 וחצי. זה דבר מדהים''.

  • עוד באותו נושא:
  • סרטן
  • ריצה
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully