וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משטרת בריטניה חוקרת חשד לפשעי שנאה אנטישמיים בשורות הלייבור

2.11.2018 / 12:42

נציבת המשטרה קיבלה לידי תיקיית מסמכים שבה תועדו לכאורה פשעי שנאה שבוצעו ברשת הקשורים למפלגת האופוזציה הגדולה ביותר בממלכה. הפרשה מאיימת על הנהגתו של קורבין ופוגעת בסיכוייו להיות ראש ממשלה בעתיד

צילום: רויטרס

משטרת בריטניה הודיעה היום (שישי) כי היא פותחת בחקירה בחשד לפשעי שנאה אנטישמיים בשורות מפלגת הלייבור שבאופוזיציה, שהנהגתה זוכה לביקורת על הדרך שבה היה טיפלה בתלונות מצד ארגונים יהודיים. מפקדת משטרת לונדון, הנציבה קרסידה דיק, קיבלה בספטמבר תיקיית מסמכים שבה לכאורה יש עדויות גם לפשעי שנאה. היא אמרה לרשת BBC כי הטענות קשורות לפשעים שנעשו ברשת.

מנהיג המפלגה, ג'רמי קורבין, לא מצליח לעצור את המחאה נגד התנהלותו בפרשה, שמאיימת על יכולתה של הלייבור לזכות בבחירות ולהרכיב ממשלה בעתיד.

קורבין עצמו התבטא בעבר בצורה שנויה במחלוקת ביחס לסכסוך הישראלי-פלסטיני, ועל אף שהתנצל על הכאב שנגרם כתוצאה מהתגברות האנטישמיות בשורות המפלגה, מנהיגי הקהילה היהודית הביעו אכזבה מתגובתו וכינו אותה "החמצת הזדמנות".

מנהיג הלייבור ג'רמי קורבין עוזב הפגנה מול הפרלמנט בלונדון, בריטניה, 17 באוקטובר 2018. רויטרס
מאושם באנטישמיות. קורבין בהפגנה בלונדון, בחודש שעבר/רויטרס

המפלגה אמרה כי היא מקיימת מערכת קשוחה של חקירות פנימיות, אך הבהירה כי אם מישהו חש שהוא קורבן לפשע כלשהו, עליו לדווח למשטרה". סגנו של קורבין, טום ווטסון, אמר כי הטענות הן "מדכאות ביותר, אך לרוע המזל אינני מופתע". הוא אמר לרשת BBC: "אם היו פשעי שנאה, יש לטפל בהם במלוא חומרת הדין. אין מקום לאנשים כאלו במפלגת הלייבור".

דוח שחיברה בפברואר "קרן ביטחון הקהילה", ארגון צדקה המספק שירותי יעוץ ביטחוני לקהילה היהודית ברחבי הממלכה, קבע כי האנטישמיות נפוצה יותר ויותר במדינה. עוד נכתב כי התהודה שקיבלה האנטישמיות בשורות הלייבור תרמה במידה מסוימת לשיא במספר התקריות האנטישמיות בבריטניה בשנה שעברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully