וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"צעצועי המין" של בכירי המשטר הצפון קוריאני

דוח של ארגון משמר זכויות האדם חושף את חיי הניצול המיני השרויים במדינה המבודדת, שהפכו לחלק מהנורמה. לנשים יש מעט מאוד יכולת להתנגד. "החיים שלי היו בידיים שלו, כך שעשיתי כל מה שהוא רצה. איך יכולתי לעשות משהו אחר?"

צילום: CNN ורויטרס, עריכה: מתן חדד

גורמים רשמיים בקוריאה הצפונית תוקפים מינית נשים במדינה וזוכים לחסינות כמעט מוחלטת - כך עולה מדוח של ארגון משמר זכויות האדם, שלפיו הפגיעה המינית היא כה נפוצה, עד שהיא הפכה לחלק מחיי היומיום. "הם רואים בנו צעצועים, אנחנו נתונים לחסדיהם", סיפרה או ג'ונג-היי, סוחרת לשעבר בת 40, למחברי הדוח. "לפעמים, משום מקום, את בוכה בלילה ואת לא יודעת למה".

הדוח התבסס על ריאיונות עם 62 צפון קוריאנים שנמלטו מהמדינה המסוגרת וסיפרו על תרבות של אונס והתעללות מינית. לפי ארגון זכויות האדם, שבסיסו בניו יורק, הניצול המיני בקוריאה הצפונית הוא כה נורמלי, עד שהנשים לא חושבות שזה "חריג". חלקן העידו כי הן קיבלו זאת כחלק מחיי היומיום שלהן לנוכח המחסור בחינוך מיני וחוסר הפיקוח על הגורמים הבכירים, שכוללים אנשי מפלגה רמי-דרג, סוהרים, שוטרים וחיילים.

איור של גורם צפון קוריאני מטריד מינית אישה במעצר. ארגון משמר זכויות האדם, מערכת וואלה! NEWS
איור של בכיר צפון קוריאני מטריד מינית אישה עצורה/מערכת וואלה! NEWS, ארגון משמר זכויות האדם

המרואיינות סיפרו כי כשגורם בכיר "בחר" אישה, לא הייתה לה הרבה ברירה פרט לציית. "הוא אילץ אותי לשבת קרוב מאוד אליו ונגע בי בין הרגליים כמה פעמים לאורך ימים שונים", סיפרה פארק יונג-הי, שנעצרה אחרי שניסה להימלט מקוריאה הצפונית, על החקירה שעברה לפני משפטה. "החיים שלי היו בידיים שלו, כך שעשיתי כל מה שהוא רצה. איך יכולתי לעשות משהו אחר?".

ארגון זכויות האדם קרא לקוריאה הצפונית "להכיר בבעיית האלימות המינית" ולהבטיח שהשלטונות מתייחסים לכך כאל פשע.

בדוח של האו"ם מ-2014 נכתב כי המשטר הצפון קוריאני אחראי ל"הפרות זכויות אדם שיטתיות ונרחבות", בהן כפיית הפלות, אונס ואלימות מינית בבתי הכלא או במעצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully