וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי איומי ארדואן: טורקיה מפגיזה את הכורדים בצפון סוריה

31.10.2018 / 22:53

הטלוויזיה בטורקיה דיווחה כי 4 מאנשי ה-YPG נהרגו בהפצצה על כובאני שעל גבול המדינות, ואילו הכורדים אמרו כי הם השמידו נגמ"ש טורקי בתגובה. זאת אחרי שהנשיא איים לפתוח במבצע נוסף נגד הכורדים הנתמכים בידי ארה"ב, שהביעה דאגה מההסלמה

עריכה: איתי עמרם

ארבעה לוחמים כורדים נהרגו בהפגזה טורקית על אזור כובאני שבצפון סוריה - כך דיווחה היום (רביעי) רשת TRT הטורקית. הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, השולטים על מרבית צפונה של סוריה ומזרחה, אמרו כי הם השיבו באש והשמידו נגמ"ש טורקי כחלק "מזכותם להגיב לכל התקיפות". הם הזהירה כי המשך ההפגזות הטורקיות, שהחלו השבוע, יפגע במאבק בדאעש. כתוצאה מהלחימה.

טורקיה מזהירה בחודשים האחרונים כי היא תפתח במבצע צבאי ממזרח לנהר הפרת בסוריה, אם ארצות הברית, התומכת בכורדים, לא תבטיח את נסיגתם. המיליציה הכורדית בסוריה YPG היא הכוח העיקרי בכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הנאבקים בדאעש וזוכים לתמיכת הקואליציה האמריקנית. אנקרה רואה במיליציה ארגון טרור המסונף למחתרת הכורדית PKK הפועלת בשטחה.

בוושינגטון, מחלקת המדינה הביעה דאגה מההסלמה ודחקה בטורקיה לעצור את ההפגזות. "תקיפות חד-צדדיות בצפון-מערב סוריה על ידי כל צד שהוא, במיוחד בשל האפשרות לנוכחות אמריקנית במקום או בסמוך לו, מדאיגות אותנו מאוד", מסר רוברט פלדינו, דובר מטעם מחלקת המדינה. הוא הוסיף כי וושינגטון מחויבת לביטחונה של טורקיה לאורך גבולותיה.

טורקיה מפגיזה את הכורדים בצפון סוריה. צילום מהטלוויזיה הטורקית, צילום מסך
הנגמ"ש הטורקי לאחר פגיעת הטיל/צילום מסך, צילום מהטלוויזיה הטורקית

אתמול הכריז נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כי הוא "ימחץ" את הכורדים ממזרח לפרת, שם שוכנת כובאני, או עין אל-ערב בשמה הערבי. שני המבצעים הקודמים שניהל ארדואן נגד הכורדים בצפון סוריה נעצרו על גדות הנהר, כחלק מהרצון להימנע מעימות עם ארצות הברית, שמחזיקה בכוחות באזור.

ארדואן הזהיר כי טורקיה לא תסבול את האיומים על גבולותיה ואמר כי היא תתמקד באזור שממזרח לפרת ולא בעיר מנבג', שם הסכימה אנקרה עם וושינגטון על סיורים משותפים, אך אלו טרם יצאו לפועל.

(עדכון ראשון: 17:52)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully