וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנאטורים בכירים לטראמפ: עצור את שיחות הגרעין עם סעודיה

31.10.2018 / 15:18

חמישה מחוקקים, בהובלת מרקו רוביו, דחקו בנשיא ארה"ב להשעות את המו"מ עם ריאד על תכנית הגרעין האזרחית שלה בשל רצח העיתונאי והמלחמה בתימן. הם איימו לבלום זאת בקונגרס אם טראמפ, המסויג מהענשת ריאד, לא יעשה זאת בעצמו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

חמישה מחוקקים, בהובלת מרקו רוביו, דחקו בנשיא ארה"ב להשעות את המו"מ עם ריאד על תכנית הגרעין האזרחית שלה בשל רצח העיתונאי והמלחמה בתימן. הם איימו לבלום זאת בקונגרס אם טראמפ, המסויג מהענשת ריאד, לא יעשה זאת בעצמו

חמישה סנאטורים רפובליקנים קראו היום (רביעי) לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לעצור את שיחות הגרעין עם ערב הסעודית בעקבות הרצח של העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י ופעולותיה של ריאד בתימן ובלבנון. הקבוצה, בהובלת הסנאטור מרקו רוביו, אמרה כי הם ישתמשו בחוק האנרגיה האטומית לחסום כל הסכם גרעין עם הממלכה במקרה שטראמפ לא יעצור את השיחות.

"יש חשש גובר מהשקיפות, מהאחריות ומכושר השיפוט של מקבלי ההחלטות הנוכחיים בערב הסעודית", כתבו הסנאטורים. "אנחנו מבקשים להשעות את השיח על הסכם גרעין אזרחי לעתיד הקרוב". הסנאטורים הנוספים היו קורי גרדנר, ראנד פול, דין הלר וטוד יאנג.

הבית הלבן טרם הגיב על המכתב, שפורסם לראשונה ברשת NBC.

יורש העצר הסעודי בפגישתו עם נשיא ארה"ב: "מחויבים להיפטר מאיומים העומדים בפנינו". רויטרס
טראמפ ויורש העצר בבית הלבן, מרץ/רויטרס

הרצח של חאשוקג'י בתוך הקונסוליה באיסטנבול ב-2 באוקטובר הוביל למשבר בין המערב לערב הסעודית, שבתחילה הכחישה כי הוא מת ושינתה את גרסתה כמה וכמה פעמים בשבועות שחלפו מאז. ממשלו של טראמפ, המקורב לממלכה המשמשת בעלת ברית מרכזית במאבק מול איראן, קרא לקיים חקירה שקופה וביטל כמה אשרות כניסה ל-21 גורמים סעודיים שהואשמו במעורבות ברצח. טורקיה דורשת מערב הסעודית, שחוקרת יחד עמה את הרצח, להסגיר את החשודים, אולם ריאד מסרבת כרגע.

טראמפ אף אמר כי יורש העצר מוחמד בן סלמאן, שאותו ביקר חאשוקג'י בטורים שכתב בשנה האחרונה מגלותו בארצות הברית, נושא באחריות הסופית למה שקרה מאחר שהוא מנהל את ענייני היומיום בממלכה. עם זאת, הוא גם הבהיר כי ריאד נותרה שותפה אסטרטגית של וושינגטון וכי הוא אינו מעוניין בביטול עסקאות הנשק עמה מאחר שזה יפגע בכלכלה האמריקנית, לדבריו.

בתימן, מנהלת ערב הסעודית מלחמה ממושכת נגד המורדים החות'ים הנתמכים בידי איראן, שגרמה למשבר הומניטרי אדיר ממדים. הלילה קראו שר החוץ האמריקני מייק פומפאו ושר ההגנה ג'יימס מאטיס לעצירת הלחימה ולתחילת שיחות בחסות האו"ם לסיום המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully