וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: נער קומוניסט התפוצץ במשרדי שירותי הביטחון בצפון המדינה

שלושה עובדים ב-FSB, המואשם על ידי ארגוני זכויות אדם בעינויים, נפצעו בעת הפיצוץ של בן ה-17, שנהרג בתקרית בעיר ארכנגלסק. הרשויות מגדירות זאת מתקפת טרור

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נער בן 17 התפוצץ היום (רביעי) בפתח משרדי שירותי הביטחון הפדרליים של רוסיה (FSB) בצפון-מערב המדינה. שלושה מעובדי שירותי הביטחון נפצעו בעת הפיצוץ, שהרג את המחבל. הפיצוץ גרם לנזק גדול למבנה שבעיר ארכנגלסק, כ-1,200 ק"מ מצפון למוסקבה.

תיעוד ממצלמות אבטחה של האירוע פורסם ברשתות החברתיות זמן קצר לאחר הפיגוע, לצד מסר שלכאורה השאיר הנער לפני. הוא הזדהה כאנרכו-קומניסית וטען שה-FSB "תופר תיקים ומענה אנשים". עם זאת, הרשויות טרם קבעו את המניע הרשמי שלו.

לפי הוועדה ללוחמה בטרור של רוסיה, הנער היה תושב העיר. הוא נכנס למבנה ושלף מהתיק שלו "חפץ בלתי-מזוהה שהתפוצץ בידיו". המושל האזור אמר כי מדובר במתקפת טרור והורה על נקיטת צעדים נוספים לחיזוק האבטחה במבני ציבור. ה

חשד לפיגוע ברוסיה - אדם נהרג ו-3 נפצעו בפיצוץ סמוך למשרדי שירות הביטחון הפדרלי ברוסיה בצפון המדינה. רויטרס
כוחות בזירת הפיגוע, היום/רויטרס

פגיעה בשירותי הביטחון ברוסיה היא חריגה, על אף שבקווקז המשטרה משמשת מטרה לפעילי טרור אסלאמיים. ה-FSB הואשם במהלך השנה ברדיפת שווא של שני ארגונים בטענה שהם מתכננים התקוממות אלימה. לטענת ארגוני זכויות אדם, בשני המקרים הטענות היו כוזבות והודאות שהוצאו באחד המקרים נעשו תחת עינויים.

מוקדם יותר חדש נער בן 18 הרג 19 איש ופצע עוד עשרות מחבריו ללימודים בבית ספר בחצי האי קרים. הוא עבר במבנה וירה באופן רנדומלי בטרם שם קץ לחייו.

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully