וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה בחיפה: עינת קליש-רותם ניצחה את יונה יהב עם 55%

30.10.2018 / 22:54

ראש העיר המכהן הפסיד למתמודדת החדשה, וזכה רק ל-37 אחוזים מקולות המצביעים. יהב טען למתקפת סייבר: "שיתקו לי את הטלפון", וגם קליש-רותם טענה לזיופים: "כל הקווים האדומים נחצו"

עריכה: יוסי אלטר

מערכת הבחירות בחיפה סוערת הערב (שלישי). עינת קליש רותם קיבלה 55% מקולות המצביעים לעומת ראש העיר המכהן יונה יהב עם 37% מהקולות. לפני ששמע יהב את התוצאות, עזב את המטה וחזר לביתו.

אחרי פרסום המדגם מטעמה של עינת קליש נמסר כי "תוצאות המדגם מעודדות, עם זאת יש להתאזר בסבלנות להמתין לתוצאות האמת. מצפה לנו לילה ארוך שרק בסיומו נדע להגיד לאיזה כיוון תצעד חיפה".

יו"ר המחנה הציוני ומפלגת העבודה, אבי גבאי הגיב על כך: "ניצחון ענק בחיפה. עינת, הוכחת שעם עבודה קשה ועם הרבה נחישות, מנצחים גם את הסקרים. ראשת העיר שלנו - המון הצלחה לך ולכל תושבי חיפה".

אינפו - תוצאות הבחירות בחיפה. מערכת וואלה! NEWS
אינפו - תוצאות הבחירות בחיפה/מערכת וואלה! NEWS

יום הבחירות החל עם טענות לזיופים ולאי סדרים משני המועמדים המובילים. המועמדת עינת קליש רותם אמרה כי "כל הקווים האדומים נחצו", ואילו ראש העיר המכהן יונה יהב טען כי הוא נתון למתקפת סייבר.

יהב אמר היום לוואלה! NEWS: "שיתקו לי את הטלפון, אני נתון למתקפת סייבר מטורפת. גונבים לנו פתקים. אם לנו אין פתקים בקלפיות ולקליש יש אז ברור שזה מכוון. הייתה מערכת בחירות מלוכלכת ויום הבחירות עוד יותר מלוכלך".

קליש רותם הודיעה כי היא שכרה את שירותיהם של חוקרים פרטיים מאחר שבמטה שלה "מקבלים דיווחים שוטפים מהבוקר על הפרות סדר בקלפיות, היעלמות של פתקים. זה מצטרף לקמפיין שחור ונגטיבי שמנהלים נגדי בשבועיים האחרונים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
המועמדת לראשות חיפה, עינת קליש מצביעה, 30 באוקטובר 2018. שלומי גבאי
המהמורות שעברה רק חיזקו את מועמדותה. קליש רותם בקלפי, אתמול/שלומי גבאי

גם נציגי רשימת הירוקים טענו כי הם "חושדים שחברי ועדות מסוימים ומשקיפים של סיעה וכן מצביעים גונבים את הפתקים שוב ושוב". בנוסף לכך, מוקדם יותר קיבלו תושבי חיפה הודעות שבהן נכתב כי "בשעות אלה גורמים עבריינים משבשים את מערכות התקשורת בעיריית חיפה, וחמור מכך, פוגעים במטה לשעת חירום שהקימה העירייה בהמשך להתראות כיבוי האש".

מועמדותה של קליש רותם, שעברה מהמורות עקב פסילתה מהמרוץ וניצחונה בערעור שהגישה על כך לבית המשפט העליון, מאיימת על ראש העיר הנוכחי. בתחילת החודש ועדת הבחירות פסלה את רשימתה בעקבות תמיכת מפלגת העבודה בה וברשימה נוספת, אך בג"ץ הפך את ההחלטה. מסקר שנערך על ידי וואלה! NEWS ובוצע על ידי חברת "פאנלס פוליטיקס" עלה כי קליש רותם מתקרבת ל-40% הנדרשים כדי לגבור על יהב כבר בסיבוב הראשון.

יונה יהב מצביע בקלפי בחיפה, 30 באוקטובר 2018. שלומי גבאי
קליש רותם מאיימת עליו בסקרים, טוען למתקפת סייבר. יהב/שלומי גבאי

"תושבי חיפה משוועים לשינוי"

במסיבת עיתונאים שקיימה קליש-רותם, היא הצהירה כי "בשעות הקרובות יוכרע העתיד של העיר חיפה בחצי עשור הקרוב עם השלכות קדימה. נכון לרגע זה רק שליש מתושבי חיפה יצאו להצביע. האחוזים הנמוכים ביותר במדינת ישראל". היא טענה כי "תושבי חיפה משוועים לשינוי" וקראה לתושבי חיפה לצאת לקלפיות.

המועמד העצמאי דוד עציוני חתם לאחרונה הסכם עם קליש רותם, שבמסגרתו הוא הסיר את מועמדותו והעביר את תמיכתו אליה. פרישתו של עציוני, שעל פי הסקרים היה צפוי לקבל 12% מהקולות, חיזקה את שיעור המצביעים לקליש לאחר שכרתה בריתות עם רשימות נוספות.

עציוני עצמו קרא היום לתושבי חיפה מהקלפי בבית הספר גיל בכרמל: "צאו להצביע, חשוב שיהיו אחוזי הצבעה גבוהים למען עתיד חיפה". מנגד, רשימת חד"ש קראה היום לתושבי חיפה להצביע ליהב וטענה כי קליש רותם חברה לגורמי ימין קיצוני שמאיימים על החיים המשותפים בעיר.

(עדכון ראשון: 19:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully