וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלוויות ראשונות בפיטסבורג, טראמפ הגיע לבקר חרף המחאה נגדו

30.10.2018 / 23:57

רבים בקהילה בעיר מתנגדים להגעתו של הנשיא בשל התבטאויותיו, שלדבריהם היו בעלי משקל בטבח בבית הכנסת. "היורה האמין לשקרים שלך על המהגרים", תקפו את הביקור, שהתרחש בזמן ההלוויות הראשונות של הקורבנות. טראמפ לווה בבני משפחתו וביקר בבית הכנסת

עריכה: יוסי אלטר

הקהילה היהודית בעיר פיטסבורג החלה לקבור היום (שלישי) את הקורבנות הראשונים מהטבח בבית הכנסת, ברקע ביקורו השנוי במחלוקת של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בעיר. 11 מתפללים נרצחו במסע הירי של רוברט באוורס, המואשם בפשעי שנאה אחרי שצעק "כל היהודים צריכים למות" בעת שריסס את המשתתפים בתפילות.

המתקפה, הקטלנית ביותר שחוותה הקהילה היהודית בארצות הברית אי-פעם, מיוחסת על ידי חלק ממבקרי הנשיא גם לרטוריקה שלו נגד יריביו. זאת שבוע לפני הבחירות לקונגרס שיכריעו אם הרפובליקנים ימשיכו לשלוט בסנאט ובבית הנבחרים.. ממשל טראמפ, מצדו, דחה את הרעיון שהוא תומך בלאומנים ובניאו-נאצים למרות התחזקות הימין הקיצוני בארצות הברית.

טראמפ ערך ביקור קצר ב"עץ החיים", לצדה של הגברת הראשונה מלניה טראמפ. הם התקבלו על ידי הרב ג'פרי מאיירס, שהכניס אותם לתוך בית הכנסת. פחת מ-20 דקות לאחר מכן, הוא השתתף בעצרת זיכרון מחוץ למבנה, כשרעייתו הניחה פרח.

הנשיא הניח אבן קטנה על אחד ממגני הדוד שסימלו את הקורבנות. יחד עמם היו גם איוונקה טראמפ, בתו של הנשיא, ובעלה, ג'ארד קושנר, שניהם יהודים. הם אמורים לבקר גם שוטרים ומתפללים שנפצעו במסע הירי ומאושפזים עוד בבית חולים.

נשיא ארה"ב טראמפ ורעייתו מלניה בבית הכנסת עץ החיים בעיר פיטסבורג, 30 באוקטובר 2018. רויטרס
טראמפ ומלניה בטקס מחוץ לבית הכנסת בפיטסבורג, היום/רויטרס

כ-2,000 אנשים, רובם מחברי הקהילה היהודית בעיר שבמדינת פנסילבניה, הפגינו נגד טראמפ. "הנשיא טראמפ, למילים יש הלשכות" ו"לבנות גשרים ולא חומות" הם קראו, כשהם מתכוונים להתבטאויותיו התקיפות נגד המהגרים שעושים את דרכם ממקסיקו לגבול ארצות הברית.

היורה האשים את היהודים בכך שהם מממנים את השיירה. "היורה שקרע את השכונה שלנו האמין בשקרים שלך לגבי שיירת המהגרים במקסיקו", נכתב בהודעת מארגני ההפגנה. "הוא האמין לשקרים האנטישמיים שהיהודים מממנים אותה".

לפני הביקור, פרסמו כמה ממנהיגי הקהילה היהודית מכתב פתוח נגד הנשיא: "אתה לא רצוי בפיטסבורג עד שלא תגנה את הלאומנות הלבנה". יותר מ-43 אלף איש חתמו על המכתב, שפורסם על ידי הסניף המקומי של הארגון היהודי Bend the Arc המתנגד לאג'נדה "הלא מוסרית של ממשל טראמפ ושל המפלגה הרפובליקנית".

גם ראש עיריית פיטסבורג, ביל פדוטו, אמר כי הוא מתנגד לביקור מאחר שהוא יקרה בזמן ההלוויות הראשונות. לדבריו, על הנשיא היה להמתין עד לקיומן של ההלוויות. הוא הוסיף כי הביקור ואמצעי האבטחה יסיטו את תשומת הלב מקבורת המתים, שנמצאת ב"עדיפות" גדולה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
הפגנה נגד ביקור נשיא ארה"ב בעיר פיטסבורג, 30 באוקטובר 2018. רויטרס
מפגינים נגד טראמפ, היום/רויטרס

הקורבנות הראשונות שנקברו היו האחים דייוויד וססיל רוזנטל. בהלוויה השתתפו כ-1,800 איש, חלקם הגיעו מרחבי ארצות הברית כדי לחלוק כבוד אחרון עם המשפחה. הטקס התקיים בבית הכנסת "רודף שלום", שגם הוא שוכן בשכונת סקווירל היל, לבה של הקהילה היהודית בעיר. הם חיו בבית אבות לבעלי מוגבלויות.

גם ג'רי רבינוביץ', רופא בן 66, והגמלאי דניאל שטיין, 71, נקברו במהלך היום. בין 2,000 המשתתפים בהלווייתו של רבינוביץ' היו גם אחיות, שהיו לבושות בחלוקיהן.

(עדכון ראשון: 17:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully