וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפשיטה על מסיבה: סעודיה עצרה 19 פיליפיניות שחגגו את ליל כל הקדושים

סוכנים של משטרת הדת הגיעו למסיבה שבפאתי ריאד בעקבות תלונות מהשכנים והעובדות הזרות עשויות להיות מואשמות בהפרת חוקי השריעה. סעודיה אוסרת על ציון מנהגים לא מוסלמיים בציבור

נשים חולפות על פני כרזה של סלמאן מלך ערב הסעודית בפאתי ריאד, פברואר 2018. רויטרס
נשים חולפות על פני כרזה של סלמאן מלך ערב הסעודית בפאתי ריאד, פברואר 2018/רויטרס

המשטרה בערב הסעודית עצרה 19 אזרחיות פיליפיניות שהשתתפו במסיבת ליל הקדושים בפשיטה בריאד. משרד החוץ במנילה אמר היום (שלישי) כי הרשויות הסכימו לשחרר אותן באופן זמני ולהעביר אותן לידי השגרירות אחרי שהוחזקו בכלא נשים מאז מעצרן ביום שישי.

הממלכה הסונית השמרנית אוסרת על קיום מנהגים דתיים שאינם אסלאמיים וייתכן ש-19 העובדות הזרות יואשמו בהפרת חוקי השריעה, האוסרים על גברים ועל נשים שאינם בני משפחה להיראות יחד בציבור. שגרירות הפיליפינים במדינה הזכירה לחברי הקהילה הגדולה החיים שיש להימנע מעבירות על חוקי הממלכה, כמו צריכת אלכוהול וציון חגים נוצריים.

הפשיטה של סוכני המודיעין על המתחם הפרטי שבו התקיימה המסיבה החלה בעקבות תלונות של שכנים על ראש. מארגני המסיבה הואשמו בתכנון אירוע ללא אישור ובהפרעה לסדר הציבורי. אחד המשתתפים סיפר בפוסט שכתב בפייסבוק כי לא כולם ידעו שזו מסיבה הקשורה לחג הנוצרי.

בדוח שפרסמה השנה הנציבות האמריקנית לחופש דת בעולם נכתב כי משטרת הדת הסעודית פשטה בשנים האחרונים על אירועי דת לא מוסלמיים שקיימו אזרחים זרים, ועצרה או גירשה את המשתתפים, במיוחד במקרים שבהם האירועים היו רועשים או כללו מספר רב של אנשים או סמלים שנראו מחוץ למבנה. עם זאת, מאז 2016 צומצמו סמכויות משטרת הדת ותושבי הממלכה דיווחו על צמצום במספר הפשיטות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully