וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ מתכנן לבטל את הנוהג המקנה אזרחות לילדי מהגרים או זרים

הנשיא כינה את הנוהל הוותיק "מגוחך", אך הביע פליאה על כך שהתכנית שלו דלפה לתקשורת לפני שחתם על צו נשיאותי בנושא. זאת על אף העובדה שייתכן שהמהלך מנוגד לחוקה

צילום: רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ מתכנן לחתום על צו נשיאותי שיבטל את הנוהג המקנה אזרחות אמריקנית לילדי אזרחים זרים או מהגרים בלתי-חוקיים - כך פורסם היום (שלישי) באתר "אקסיוס", שקיים ריאיון עם הנשיא. המהלך עשוי להפר את התיקון ה-14 לחוקה, הקובע כי מי שמתאזרח או נולד בארצות הברית הוא אזרח ארצות הברית והמדינה שבה הוא גר בתחומה.

"תמיד אמרו לי שצריך שינוי חוקתי, נחשו מה? לא צריך", אמר טראמפ. "אפשר לעשות זאת דרך הקונגרס, אבל הם אומרים שאני יכול לעשות זאת עם צו נשיאותי. אנחנו המדינה היחידה שבעולם שבה אדם שמגיע ויש לו ילד, לילד יש בהכרח אזרחות אמריקנית עם כל ההטבות הנלוות".

בריאיון, שישודר ב-4 בנובמבר, כינה טראמפ את הנוהג "מגוחך". הוא הביע פליאה מכך שמישהו מחוץ לחדר הסגלגל מכיר את התכנית הזו. "זה מגוחך וצריך לסיים זאת", אמר על הנוהג הוותיק. "חשבתי שאני האדם היחיד שיודע על כך".

הצעד המתגבש מגיע ברקע המתקפה של טראמפ על שיירת המהגרים שעושה את דרכה לגבול ארצות הברית-מקסיקו, שאליו שלח אלפי חיילים. הוא כינה זאת "פלישה" ו"מצב חירום לאומי" והזהיר את המהגרים הנמצאים במקסיקו כי "הצבא מחכה לכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully