וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלה לקואליציה האמריקנית: דאעש הדף מתקפה בסוריה, מאות נהרגו

28.10.2018 / 13:27

הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, הנתמכים מהאוויר על ידי ארה"ב, נכשלו בכיבוש המפלט של הארגון במזרח המדינה. לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, הם איבדו כ-300 לוחמים בשבועות האחרונים, ברקע סופות החול הקשות שהקשו על תפקודם

צלמים זמניים מורשים

דאעש הדף מתקפה של כוחות הנתמכים על ידי הקואליציה האמריקנית במפלטו האחרון בסוריה, והצליח להרוג עשרות לוחמים - כך דיווח היום (ראשון) הארגון הסורי לזכויות אדם. הכוחות הסוריים הדמוקרטיים, שכוללים בעיקר לוחמים כורדים, פתחו במבצע לכיבוש העיירה הג'ין שבמזרח המדינה ב-10 בספטמבר, אך מאז נתקלו בהתנגדות עזה מצד הארגון הג'יהאדיסטי וכן סבלו מסופות חולות באזור.

ראש הארגון הסורי לזכויות אדם, ראמי עבד א-רחמן, אמר כי דאעש הצליח להשתלט מחדש על כל האזור שכבשו הכוחות הסוריים הדמוקרטיים. הארגון, שעוקב אחרי המלחמה דרך רשת פעילים, דיווח כי 72 לוחמים משורות הכוחות הסוריים הדמוקרטיים נהרגו מיום שישי על ידי דאעש, שניצל את מזג האוויר. בסך הכול, מתחילת המתקפה, מנה הארגון 300 הרוגים משורות הכוחות הנתמכים על ידי ארצות הברית ועוד 500 לוחמי דאעש.

לוחמי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים חוגגים את שחרור מחוז א-רקה, 27 באוקטובר 2018. רויטרס
מבטיחים להביא תגבורת. לוחמי הכוחות הסוריים הדמוקרטיים בא-רקה, אתמול/רויטרס

מפקד בשורות הכוחות הסוריים הדמוקרטיים אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי כוחותיו נאלצו לסגת מהאזור, הסמוך לגבול עם עיראק, גם מאחר שהם אינם מכירים את השטח. הוא הוסיף כי יישלחו תגבורות נוספות לאזור לקראת תחילת מתקפה חדשה. הקואליציה מעריכה כי נותרו כ-2,000 לוחמי דאעש באזור הג'ין.

מאז שהכריז על הקמת חליפות אסלאמית ביוני 2014, איבד דאעש את מרבית שטחיו בסוריה ובעיראק. למרות זאת, הוא מצליח להוציא לפועל מתקפות בשתי המדינות. בסוריה, שבה נהרגו לפחות 350 אלף איש מתחילת המלחמה ב-2011, הוא נותר פעיל באזור המדבר וכן בהג'ין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully