וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זכוכיות מנופצות ומרדף סוער: התיירים שמנעו את גניבת המגנה כרטה

28.10.2018 / 14:05

גנב מצויד בפטיש ניפץ את הזכוכית השומרת על אחד מארבעת עותקי הכתבים העתיקים בני ה-800 שנה בקתדרלת סולסברי באנגליה, אולם לא גרם למסמך נזק. תושייתם של זוג אמריקנים, כמו גם של כמה מעובדי המקום ועוברי אורח, הובילה ללכידתו. משטרת וילטשייר פתחה בחקירה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

זוג תיירים אמריקני הצליח לעצור בגופו אדם שניסה לגנוב את כתב ה"מגנה כרטה" מקתדרלת סולסברי שבאנגליה. האירוע התרחש בשבוע שעבר בשעה שהזוג, מתיו ואלכסיס דלכמברה מניו איבריה שבלואיזיאנה, ערכו סיור במקום. דלכמברה סיפר לסוכנות הידיעות אי-פי כי הבחין באדם המנסה לנפץ את הזכוכית השומרת על כתב היד העתיק בקתדרלה לאחר שאשתו הייתה הראשונה לזהות את הגנב יוצא משירותי הנכים ומניף בפטיש.

דלכמברה תיאר כיצד לכד את הגנב מאחורי דלתות הקתדרלה כשאשתו מנסה כל העת להזעיק עוברי אורח. הגנב הצליח להדוף אותו, אולם דלכמברה רדף אחריו עד לחצר החיצונית של הקתדרלה ובסיוע עובד ששהה במקום, אחז בזרועו והצליח לסלק את הפטיש מידו. "לא עשיתי את זה לבד", אמר. "זה היה לחלוטין מאמץ קבוצתי".

עוד בוואלה! NEWS:
בצל סערת ארי נשר: כשליש מהדוחות בת"א - לרוכבי אופניים חשמליים
ללא התראה מוקדמת: מרוקו ביטלה במפתיע את שעון החורף
איפה צפוי מהפך ומי צריך לחשוש: הערים הגדולות מתכוננות לבחירות

המגנה כרטה. רויטרס, רויטרס
כתב ה"מגנה כרטה", המוגן על ידי שתי שכבות עבות של זכוכית, לא ניזוק. המסמך לפני ניסיון הגניבה/רויטרס, רויטרס

כתב ה"מגנה כרטה", המוגן על ידי שתי שכבות עבות של זכוכית, לא ניזוק. משטרת וילטשייר שחררה אתמול (שבת) בערבות את הגנב בן 45, ובמקביל פתחה בחקירה.

"המגנה כרטה" הוא אחד מארבעת העותקים הקיימים של כתב הזכויות העתיק בן ה-800 שנה. הוא מסמל את ראשית המשפט החוקתי האנגלי, המגביל את סמכויות הכתר, ונחשב כציון דרך מרכזי בתולדות הדמוקרטיה. את המסמך העניק מלך אנגליה לנתיניו ב-1215, בעקבות איום לצאת במרד גלוי נגדו אם לא יגדיל את זכויותיהם וסמכויותיהם.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
זכוכית המגנה כרטה מנופצת. רויטרס, רויטרס
הזכוכית המנופצת המגנה על "המגנה כרטה". סולסברי, אנגליה/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully