וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסה להיכנס לכנסייה וירה במכולת: 2 שחורים נרצחו על ידי גבר לבן בארה"ב

הרשויות חושדות כי גרגורי בוש, בן 51, חיפש לפגוע בשחורים כשפתח באש במכולת בסמוך לעיר לואיוויל. לפני כן, הוא ניסה להיכנס לכנסייה של הקהילה השחורה. "לבנים לא יורים בלבנים", הוא אמר לכאורה לאדם שניסה לעצור אותו

גרגורי בוש, חשוד ברצח שני אזרחים שחורים בעיר לואיוויל, קנטקי, ארה"ב, אוקטובר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
נאסר עליו בעבר להחזיק נשק. בוש/מערכת וואלה! NEWS, -

גבר לבן בן 51 בארצות הברית חשוד ברצח שני אזרחים שחורים במכולת בסמוך לעיר לואיוויל על רקע גזעני - כך מסרו ביום שישי הרשויות בקנטקי. גרגורי בוש הואשם בשני מעשי רצח ובעבירות נוספות בעקבות התקרית, שאירעה ביום רביעי. התובע המחוזי אמר כי החוקרים בוחנים עבירות על החוק הפדרלי, הכוללות פגיעה בזכויות אזרח, כמו פשעי שנאה.

המשטרה מסרה כי הוא פתח בירי לעבר השניים בחנות שנמצאת בפאתי העיר ג'פרסונטאון, אחרי שלפני חלק הוא ניסה להיכנס לכנסייה המשמשת את הקהילה השחורה. מפקד המשטרה סם רוג'רס אמר כי מוקדם מדי לקבוע אם הרקע לירי גזעני, אך אישר כי בוש נצפה במצלמות האבטחה של הכנסייה הבפטיסטית הראשונה בין עשר ל-15 דקות לפני הירי.

היה עם נכדו. אחד ההרוגים בירי

שני ההרוגים זוהו כמוריס סטולרד, בן 69, וויקי לי ג'ונס, בת 67. סטולרד היה במכולת יחד עם נכדו בן ה-12. עד ראיה סיפר לרשת פוקס כי הוא גונן על הילד, שלא נפגע, אחרי שהוא רץ לבקש עזרה בעת הירי. ג'ונס נורה למוות בחנייה סמוכה. עד ראיה סיפר כי הוא ירה לעברו של החשוד, אך הוא הצליח להימלט ונתפס על ידי שוטרים דקות לאחר מכן.

"אל תירה בי, אני לא ארה בך. לבנים לא יורים בלבנים", סיפר האזרח שניסה להתעמת עם היורה על הדברים שאמר לו במהלך חילופי הירי. המשטרה טרם אישרה את דבריו, אך ה-FBI הצטרף לחקירה. לבוש היה רקע פלילי וכן בעיות נפשיות, ובסוכנות הידיעות אי-פי דווח כי בעבר נאסר עליו להחזיק ברישיון נשק.

ראש עיריית לואיוויל, גרג פישר, אמר כי הוא "מזועזע ושבור לב ודי זועם" על הרצח. "אנחנו עיר אחת, עיר מגוונת ומקבלת, ויש לנו עתיד משותף אחד", אמר ביום חמישי. "בעיר שלנו ובעתיד שלנו אין מקום לאדם שלוקח את חייהם של אנשים אחרים בשל שנאה או אפליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully