וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוש מתכונן לנשיאות - נפגש עם מנהיג הרוב בסנאט

2.12.2000 / 23:27

הקרב המשפטי נמשך; בית המשפט העליון צפוי להכריע רק בעוד מספר ימים; פרקליטי שני המועמדים, השמיעו את טיעוניהם בעתירת בוש נגד הספירה הידנית בפלורידה; ההכרעה תיפול בדיון בעתירתו של גור נגד הכרזת מדינת פלורידה על התוצאות למרות שלא הסתיימה הספירה הידנית


הקרב המשפטי סביב נשיאות ארה"ב נמשך, אולם המועמד הרפובליקני, ג'ורג' וו. בוש, כבר מתכונן למעבר לבית הלבן. היום נפגשו בוש והמועמד לסגן הנשיא, דיק צ'ייני, עם מנהיג הרוב בסנאט, טרנט לוט, כדי לדון עמו בעיקרי מדיניות הרפובליקנים.

"אני אהיה נשיא בקרוב", הכריז בוש לפני הפגישה. המועמד הרפובליקני, שיודע כי אם הכרזתו תתממש הוא יזדקק לתמיכתן של שתי המפלגות כדי להעביר החלטות בקונגרס המפוצל, הוסיף כי הוא מצפה לעבוד עם הדמוקרטים.

הפגישה, שהתקיימה בחווה של בוש בטקסס, נערכה במקביל לדיון בבית המשפט בפלורידה בעתירת גור להמשיך בספירת 14 אלף פתקי הצבעה שנויים במחלוקת במספר מחוזות במדינה.

בנוסף לעתירה זו צפוי בית המשפט העליון בוושינגטון לפסוק בעתירתו של בוש נגד ההחלטה לספור קולות ידנית בפלורידה, בעוד מספר ימים.

פרקליטי שני המועמדים, השמיעו את טיעוניהם בפני תשעת השופטים, בדיון היסטורי בערכאה השיפוטית הגבוהה ביותר בארצות הברית. זוהי הפעם הראשונה שגורל הבחירות מגיע לדיון בבית המשפט העליון. בארה"ב מתנהל ויכוח לגבי זכותו של בית המשפט להכריע את הבחירות.

העתירה הוגשה עוד לפני אישור התוצאות הסופיות שנתנו לבוש את הניצחון בפלורידה. פסיקה לטובת בוש תהווה ניצחון ציבורי ומורלי למרות שההכרעה תיפול רק בדיון בעתירה שהגיש סגן הנשיא גור אמש נגד ההכרזה של מדינת פלורידה על התוצאות הסופיות. גור דורש גם לספור ידנית 14,000 פתקי הצבעה שנויים במחלוקת ולהורות למחוזות נוספים בפלורידה לספור ידנית את הקולות.

הקרב על התוצאות הרשמיות בין גור לבוש נכנס כבר לשבוע הרביעי. פארסת הבחירות צפויה להסתיים ב-18 בדצמבר, אז אמור להתכנס 'קולג' האלקטורים', הגוף שיכריע מי יהיה נשיא ארצות הברית ה-43. עד אז, יימשך הלחץ הן בבתי המשפט ובתקשורת והן על חברי הקולג'. גור ינסה להביא למצב, שכבר קרה בעבר, לפיו יצביעו האלקטורים בניגוד להצבעה במדינתם. גור זקוק לעריקתם של שני אלקטורים בלבד מתוך 271 של בוש כדי לכפות תיקו או לנצח ואז תהיה לאמריקאים דרמה נוספת.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully