וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלכה העתידית של נורבגיה חשפה: אני חולה במחלת ריאות נדירה

מטה מאריט, הנשואה ליורש העצר, אובחנה כחולה בפיברוזיס ריאתי הפוגע בדרכי הנשימה. היא תיאלץ להגביל את פעילותה בעתיד, בעוד שהיא עוברת טיפולים ובדיקות בבית ובחו"ל. "אני שמחה שהמחלה התגלתה בשלב מוקדם"

מטה מאריט, נסיכת הכתר של נורבגיה. מערכת וואלה! NEWS
הנסיכה מטה מאריט/מערכת וואלה! NEWS

נסיכת הכתר של נורבגיה סיפרה אתמול (חמישי) כי היא חולה במחלת ריאות כרונית. מטה מאריט, שהתחתנה עם יורש העצר הקון ב-2001, אמרה כי היא אובחנה בפיברוזיס ריאתי, מחלה המצלקת את הריאות ומקשה על הנשימה. המלכה העתידית של המדינה הסקנדינבית אמרה כי היא ככל הנראה תצטרך להגביל את פעילותה בשלב מסוים בעתיד.

"במשך כמה שנים סבלתי מבעיות בריאותיות באופן קבוע, ועכשיו אנחנו יודעים יותר עליהן", מסרה הנסיכה בת ה-45. "למרות המגבלות העתידיות, אני שמחה שהמחלה התגלתה בשלב מוקדם. המטרה שלי היא לעבוד ולהשתתף בתכנית הרשמית ככל שאפשר".

נסיכת הכתר הכירה את מלכה העתידי של נורבגיה בפסטיבל מוסיקה בשנות ה-90, ויחד הם הביאו לעולם שלושה ילדים.

אין תרופה למחלה

כבר בחודש ינואר סיפרה מטה מאריט כי היא סובלת מסחרחורות. כריסטין ביורו, הרופאה של הארמון, אמרה כי הנסיכה חווה שינויים הדרגתיים בריאות שלה במשך כמה שנים ושככל הנראה מחלתה אינה קשורה לאורח חייה. היא מטופלת בבית החולים של אוניברסיטת אוסלו כמו גם על ידי מומחים בחו"ל. לפי הארמון באוסלו, העובדה שהמחלה אובחנה בשלביה ההתחלתיים מעניקה לנסיכה סיכויים טובים יותר.

פיברוזיס ריאתי תוקף בדרך כלל אנשים בני 70 עד 75, כך שהמקרה של נסיכת הכתר של נורבגיה הוא חריג. בין התסמינים של המחלה, שמקורה לא ברור, הם עייפות, כאבים בשרירים ובמפרקים, אובדן תיאבון וקוצר נשימה. הצלקות שנגרמות מהמחלה אינן הפיכות ואין כיום מרפא ממנה. עם זאת, תרופות מסוימות יכולות להאט את התקדמות המחלה ובלוני חמצן יכולים להקל על הסימפטומים.

  • עוד באותו נושא:
  • נורבגיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully