וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד היסטוריה באתיופיה: אישה מונתה לראשונה לנשיאת המדינה

25.10.2018 / 13:15

הפרלמנט בחר בדיפלומטית הוותיקה שלוורק זווד לתפקיד, כחלק מהרפורמות שמקדם ראש הממשלה אבייה אחמד. "אפעל למען השלום", הבטיחה הנשיאה החדשה, שתפקידה בעיקר סמלי

שלוורק זווד, דיפלומטית אתיופיות, בכנס של מועצת הביטחון, 2016. AP
שלוורק זווד בדיון של מועצת הביטחון ב-2016/AP

הפרלמנט של אתיופיה בחר היום (חמישי) בדיפלומטית הוותיקה שלוורק זווד כנשיאה החדשה של המדינה, שתהיה לראשונה אישה. שלוורק, שמשמשת כיום תת-מזכ"ל האו"ם ונציגה מיוחדת של האו"ם באיחוד האפריקני, תחליף את מולטו טשומה, שהגיש אתמול את התפטרותו.

בחירתה של אישה לתפקיד, הייצוגי בעיקרו, נעשתה עם המשך הרפורמות שמקדם ראש הממשלה אבייה אחמד. מוקדם יותר החודש הוא מינה קבינט חדש, שמחציתו נשים ובכך הצטרף לשתי מדינות נוספות ביבשת השומרות על שווין מגדרי בממשלה - רואנדה ואיי סיישל.

"כשאין שלום בארצנו, אז האימהות מתוסכלות", אמרה בפני הפרלמנט אחרי בחירותה. "לכן, אנחנו צריכים לפעול למען השלום לטובתן של האימהות שלנו".

טשומה עזב את תפקידו שנה אחת לפני תום הכהונה בת חמש השנים. הוא אמר כי הוא רוצה להיות חלק מהשינויים והרפורמות שמקדם אבייה. מאז נבחר לתפקיד באפריל, הוא הוביל שורת מהלכים היסטוריים ומרחיקי לכת - הסכם שלום עם האויבת אריתריאה השכנה, שחרור אסירים פוליטיים ופתיחת הכלכלה.

לקריאה נוספת על הרפורמות באתיופיה
שרת הגנה ראשונה: המהפכה הנשית של ממשלת אתיופיה

  • עוד באותו נושא:
  • אתיופיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully