וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו של טראמפ נפגש עם פוטין: אל תתעסקו בבחירות שלנו

23.10.2018 / 22:20

במהלך ביקורו במוסקבה אמר בולטון כי על אף שאין עדויות שרוסיה התערבה בבחירות ב-2016, בוושינגטון פיתחו חוסר אמון כלפי מוסקבה. הוא ציין כי ההתערבות היוותה "מכשול עיקרי" להשגת הסכמה בנושאים המשותפים בין שתי המדינות

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

היועץ לביטחון לאומי בארצות הברית ג'ון בולטון אמר היום (שלישי) "אל תתעסקו עם הבחירות בארצות הברית". במהלך ביקורו במוסקבה, בולטון הוסיף כי למרות שאין עדויות לכך שרוסיה התערבה בבחירות לנשיאות ארצות הברית ב-2016, אותה היא מכחישה, בוושינגטון פיתחו חוסר אמון כלפי מוסקבה.

בריאיון לתחנת רדיו מקומית במוסקבה אתמול ציין בולטון כי ההתערבות בבחירות היוותה "מכשול עיקרי" להשגת הסכמה על נושאים המשותפים לשתי המדינות. לדבריו, "הנקודה שאמרתי לעמיתיי הרוסים הייתה כי לא חשבתי מה הם עשו בעניין ההתערבות בבחירות 2016, עליהן הייתה להם השפעה, אלא על התוצאה - זריעת אי-אמון".

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב בולטון משתתף במסיבת עיתונאים במוסקבה, רוסיה 23 באוקטובר 2018. רויטרס
חוסר אמון כלפי מוסקבה. בולטון, היום/רויטרס

בולטון הוסיף כי הוא אמר לרוסים: "אתם לא צריכים להתערב בבחירות שלנו מפני שאתם לא מקדמים את האינטרס הרוסי". ביום שישי האחרון אמר הממשל האמריקני כי רוסיה שיחקה תפקיד פיננסי בתכנית שגובתה על ידי הקרמלין לערוך "לוחמת מידע" נגד ארצות הברית, כולל ניסיונות להשפיע על הבחירות לקונגרס שיתקיימו בחודש הבא.

לפי סוכנויות המודיעין האמריקניות, במהלך הבחירות לנשיאות רוסיה פרצה למחשבים והפיצה תעמולה. זאת במטרה להטיל דופי במועמדת הדמוקרטית הילרי קלינטון ולהגביר את התמיכה במועמד הרפובליקני דונלד טראמפ. משרד המשפטים האמריקני והקונגרס חוקרים את ההתערבות הרוסית בקמפיין של טראמפ, אך הוא מצדו מכחיש כל קשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully