וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש משיטפונות וגשמים: מזג אוויר חורפי לקראת סוף השבוע

24.10.2018 / 14:12

הטמפרטורות היום ימשיכו להיות גבוהות מהרגיל, אך במשך היום ייתכנו גשמים מקומיים שיתגברו בלילה. בסוף השבוע תחל מערכת חורפית ראשונה ובשירות המטאורולוגי מזהירים משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. לאחר יומיים סגריריים, השבת צפויה להיות נהדרת לטיולים

צילום: יותם רונן עריכת וידאו: ניר חן

הטמפרטורות היום (רביעי) יוסיפו להיות גבוהות מהרגיל לעונה, אך עם זאת, במשך היום ייתכן גשם מקומי המלווה בסופות רעמים יחידות וישנו אף חשש לשיטפונות בדרום הארץ ומזרחה. במהלך הלילה יחלו לרדת גשמים מקומיים ברוב אזורי הארץ ובסוף השבוע תחל מערכת חורפית משמעותית ראשונה, אם כי קצרה.

ואדים דימנשטיין, חזאי בשירות המטאורולוגי, סיפר לוואלה! NEWS כי ביום חמישי "הגשם צפוי להתחיל בצפון הארץ לקראת שעות הצהריים ויתפשט לכיוון דרום". דימנשטיין מסביר כי "המתכונת הזו, של מצפון לדרום, היא בעצם מה שאופייני למערכת חורפית באזורנו".

בעוד ישנו חשש לשיטפונות כבר היום, בשירות המטאורולוגי מזהירים כי החל מיום חמישי קיים חשש כבד משיטפונות בנחלי הדרום והמזרח. בדרום הארץ ובמרכזה אף צפוי אובך, ובדרום ייתכנו סופות חול מקומיות. לאחר יומיים חורפיים, השבת צפויה להיות נהדרת לטיולים.

שיטפונות בערבה 20 אוקטובר 2018. דוברות המשטרה, אתר רשמי
שיטפונות בדרום, בשבוע שעבר/אתר רשמי, דוברות המשטרה

"המערכת הזו תימשך עד יום שישי וכך לקראת הצהריים ובמהלך היום היא תתחיל להיחלש עד שתיעלם לקראת ערב שבת", צופה החזאי. "בשבת לא צפוי משהו מיוחד. הטמפרטורות עדיין תהיינה נמוכות מהרגיל לעונה אבל לא צפוי גשם".

לאור תחזית מזג האוויר של השירות המטאורולוגי הצופה בהמשך השבוע מזג אוויר סוער, בקק"ל קוראים לציבור המטיילים להקפיד על כללי הבטיחות. על ציבור רוכבי האופניים להיזהר מרכיבה בשבילי האופניים ביערות שעלולים להיות חלקים בשל מזג האוויר הסוער, להאזין לתחזיות מזג האוויר ולהישמע באופן מלא להנחיות המשטרה.

מהמשטרה נמסר כי בעקבות הגשמים צפויים להיחסם כבישים, והם קוראים לנהגים להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך ולהימנע מנסיעה בכבישים בהם יש הצפה. "הגשם הראשון מאופיין בהצטברות של שמן העולה מהכבישים, וכתוצאה מכך הכביש הופך חלק יותר, ומועד להחלקה של רכבים", הזהירו. "על הציבור לנקוט במשנה זהירות בקרבת מאגרי מים בהם קיימת סכנת נפילה, היסחפות וטביעה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
גשם באמצע הקיץ, חוף תל ברוך בת"א, 28 ביולי 2018. ראובן קסטרו
הטמפרטורות יהיו גבוהות מהרגיל, אבל במשך היום צפוי לרדת גשם/ראובן קסטרו

התעדכנו במכם הגשם

מידות החום הצפויות: בירושלים 28 מעלות היום עד 20 הלילה, בתל אביב 29 מעלות עד 23 מעלות, בחיפה 29 עד 21מעלות, בצפת 26 עד 17, בקצרין 29-19, טבריה 34-21, נצרת 30-20, עפולה 33-20, בית שאן 34-23, לוד 32-22, אשדוד 29-23, עין גדי 36-28, באר שבע 34-21, מצפה רמון 30-19 ובאילת 34-24.

(עדכון ראשון 05:50)

מפת שטפונות. עיבוד תמונה
מפת שטפונות/עיבוד תמונה
  • עוד באותו נושא:
  • מזג אוויר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully