וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 3 שנים בשבי אל-קאעדה: שוחרר עיתונאי יפני שנחטף בסוריה

24.10.2018 / 4:53

ג'ומפיי יסודה נשבה ב-2015 על ידי ג'בהת א-נוסרה אחרי שעבר את הגבול מטורקיה. הארגון דרש עבורו כופר של עשרה מיליון דולר, אך לא ברור אם אכן שולם על ידי קטאר, ששימשה מתווכת. העיתונאי שוהה במתקן הגירה בטורקיה

העיתונאי היפני, ג'ומפיי יסודה בשבי דעא"ש. -, מערכת וואלה! NEWS
העיתונאי היפני בשבי, בסרטון שפורסם ביוטיוב/מערכת וואלה! NEWS, -

עיתונאי יפני שנחטף בסוריה לפני שלוש שנים שוחרר מהשבי - כך מסר אתמול (שלישי) דובר מטעם הממשלה בטוקיו. ג'ומפיי יסודה, בן 44, ככל הנראה שוחרר בתיווכה של קטאר ונמצא עכשיו בטורקיה.

"קיבלנו מידע מקטאר שהוא שוחרר", מסר מזכיר הממשלה, יושידה סוגה, לכתבים. "נמסר לנו כי הוא מוחזק במתקן הגירה באנטליה". לדבריו, הממשלה עורכת בדיקות כדי לוודא שזה אכן הוא, והוסיף כי לאור המידע שיש בידי יפן אותו אדם הוא אכן העיתואני. סוגה אמר עוד כי אשתו של יסודה עודכנה.

ראש ממשלת יפן שינזו אבה אמר כי הוא "חש הקלה" מהידיעה כי סוגה שוחרר לחופשי, אבל הוסיף כי עדיין אין אישור לכך שאכן מדובר בו ולא במישהו אחר. בשיחה עם כתבים, הוא הודה לקטאר וטורקיה על עזרתן בפעולות למען שחרור השבוי.

יסודה, לפי דיווחים ביפן, נתפס על ידי שלוחת אל-קאעדה בסוריה ב-2015, אחרי שנכנס לסוריה מטורקיה. הוא נראה מאז בכמה סרטונים שפורסמו ברשת, כששיערו פרוע ומאפיר.

הארגון שחטף אותו, ג'בהת א-נוסרה, שמאז שינה את שמו לתחריר א-שאם, דרש בעבר עשרה מיליון דולר תמורת שחרורו של העיתונאי היפני. לא ברור אם הוא אכן שולם.

(עדכון ראשון: 19:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully