וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחידות עילית, מסתערבים ודובדבן: כוח המשימה המיוחד ללכידת המחבל מברקן

23.10.2018 / 13:41

במסגרת המאמץ ללכידת אשרף נעאלווה, שרצח ביריות את זיו חג'בי וקים לבנגרונד-יחזקאל באזור התעשייה הסמוך לאריאל לפני כשבועיים, הוקם בפיקוד המרכז כוח ייעודי מיוחד. במערכת הביטחון מתעקשים כי מדובר במפגע בודד קלאסי, ולא כזה שנתמך על ידי תשתית טרור ממוסדת

צילום: שי מכלוף, עריכה: ליר שפיגלר

המאמצים ללכידת המחבל הנמלט שביצע את הפיגוע בברקן נמשכים: השבוע הקים פיקוד המרכז כוח משימה ייעודי ללכידתו, המורכב בין היתר מלוחמי יחידות עילית, מסתערבים מיחידת דובדבן, חיילי מג"ב וגורמי מודיעין. במסגרת הפעולות ללכידתו של אשרף נעאלווה, בן 23 מהכפר שוויכה שבאזור טול כרם, נחקרו ותושאלו בני משפחתו של המחבל, חברים ושכניו, וכן כל מי שבא עמו במגע בימים הקודמים לפיגוע. כמו כן, סרק צה"ל בשבועות האחרונים מערות, אזורים חקלאיים, בתים נטושים ואף ערך פשיטות על מבנים חשודים, כולל מפעלים בהם היה קיים חשש כי הסתתר שם המחבל הנמלט. במקביל הוקמו מחסומי פתע סביב הכפר שוויכה ובטול כרם.

הפיגוע התרחש לפני כשבועיים במפעל אלון שאזור התעשייה ברקן הסמוך לאריאל. המחבל עלה אל קומת המשרדים כשהוא חמוש ברובה מסוג "גוסטב", וירה למוות בזיו חג'בי וקים לבנגרונד-יחזקאל. הוא ירה בעובדת נוספת שנפצעה באורך בינוני, אולם מאז חל שיפור במצבה והיא שוחררה מבית החולים.

במערכת הביטחון מתעקשים כי מדובר במפגע בודד קלאסי, כזה שלקח החלטה עצמאית לבצע פיגוע ולא כמי שנתמך על ידי תשתית טרור ממוסדת או יצא לרצוח יהודים במסגרת מבחן קבלה לזרוע הצבאית של חמאס. הוא אמנם הזכיר כמה פעמים במכתב ההתאבדות שלו שנותר במפעל , שבו החל לעבוד לפני כשלושה חודשים - את הרצון להפוך ל"שאהיד" אך עד כה לא אותרה זיקה בין הפעולה לבין ארגון טרור, או מניע ברור וישיר אחר, למעט מצבם של הפלסטינים. כמו כן, לא אותר עד כה בחקירה שום מניע אישי ולא כל כוונה מיוחדת לנקום באחד העובדים. במערכת הביטחון מעריכים כי שילוב של בעיה אישית ומערכת הסתה הם אלו שהביאו אותו לרכוש נשק, לתכנן בקפידה את הפיגוע ולבצע אותו במקום עבודתו.

פעילות צה"ל בטול כרם לאיתור המחבל מברקן - 20 אוקטובר 2018. צילום מסך
פעילות לאיתור המחבל באזור טול כרם, בסוף השבוע/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully