וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא מתחרט": מאסר עולם ו-22 שנה נוספים למחבל שרצח את גיא כפרי

23.10.2018 / 13:17

המחבל, מוחמד שינאווי ירה למוות בגיא כפרי וניסה לרצוח אזרח נוסף בחיפה על רקע לאומני. לאחר המקרה ברח עד שהסגיר את עצמו למשטרה. במהלך המשפט שינאווי לא התחרט על ביצוע הרצח. הוריו של כפרי: "עד היום גורמים בממשלה לא הגיבו על הרצח"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: אביב אירגז

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום (שלישי) מאסר עולם, 22 שנה נוספים ופיצויים בסך 258 אל, שקלים על מוחמד שינאווי, בן 22 , תושב העיר לאחר שרצח בינואר האחרון את גיא כפרי וניסה לרצוח גבר נוסף על רקע לאומני.

על פי גזר הדין שינוואי זיהה שהשניים יהודים וירה לעברם מנשק שנשא לא כדין, על רקע שנאה שפיתח כלפי יהודים ורצון לנקום בהם. מיד לאחר הירי נמלט המחבל מהמקום , ניסה לשדוד קטנוע משליח במקום, תוך שהוא מחזיק ברשותו בסכין. בהמשך גנב קטנוע אחר אשר סייע לו בהימלטות.

שינאווי הסתובב באזורים שונים בחיפה, בירושלים, בתל אביב, בכפר מאכר, כשידע שכוחות הביטחון מחפשים אחריו, עד שהסגיר עצמו למשטרה יומיים לאחר הרצח.

במהלך גזר הדין שינוואי לא התחרט על מעשיו והשופטים אמרו כי מדובר באירוע אחד, אבל בשני מעשים שונים, כלפי בעלי חזות יהודית על רקע מניע דתי לאומני ואף "שנאה יוקדת כלפי יהודים, הנחשבים בעיניו ככופרים שדמם מותר", לדבריהם.

גזר דין למחבל שרצח את גיא כפרי ז?ל וניסה לרצוח את הדיין יחיאל אילוז. שלומי גבאי
לא התחרט על מעשיו. מוחמד שינאווי בגזר הדין, היום/שלומי גבאי

שני חשודים נוספים עמדו לדין בכך שסייעו לו לבצע את הרצח ולהסתתר. עוד הואשמו בכך ששיבשו הליכי חקירה בדרכים שונות. בנוסף, הוגש כתב אישום נפרד נגד אחיו הקטין של שינאווי שיוחסו לו עבירות של אי מניעת פשע ועבירות בנשק.

הוריו של כפרי אמרו היום כי מאז הרצח לא הייתה תגובה מנבחרי ציבורי או גורמים בממשלה. "זה חמור מאוד ואולי הם לא רוצים לגעת בדו קיום בחיפה", אמרה אמו ברטה כפרי. "אולי זה לא כדאי פוליטית. זה פשוט מזעזע. משרד החינוך צריכים לעשות בדק בית על מצב החינוך בעיר, דורות שלמים גדלים בשנאה". עוד קראה אימו למשטרה לאסוף את כל הנשק משכונת חליסה בעיר. "אולי אחרי צעד כזה אפשר יהיה להמשיך הלאה. ואם לא, זה רק קצה הקרחון לצערי", הוסיפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully