וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוכה במוזיאון התנ"ך בוושינגטון: "המגילות הגנוזות" מים המלח מזויפות

23.10.2018 / 2:42

המוזיאון שנפתח אשתקד הודיע כי יסיר מהתצוגה חמישה קטעים שלכאורה היו ממגילות מערות ים המלח. זאת אחרי שבדיקות רנטגן מיוחדות ובחינות מדוקדקות במכון בגרמניה העלו כי הם זיופים מהתקופה המודרנית. "הזדמנות לחנך את הציבור בחשיבות שבאימות ממצאים"

מוזיאון התנ"ך בוושינגטון, 2017. AP
מוזיאון התנ"ך בוושינגטון/AP

מוזיאון התנ"ך בוושינגטון בירת ארצות הברית הודיע אמש (שני) כי קטעי מגילה שהוצגו בו בתור המגילות הגנוזות ממערות קומראן בים המלח אינן אותנטיות ויוסרו לאלתר מן התצוגה. מוזיאון התנ"ך נפתח לקהל הרחב בנובמבר אשתקד ומאז מציג בתוכו הן כתבים הקדושים ליהדות והן כאלו הקדושים לנצרות.

עם זאת, מיד עם פתיחתו לפני כשנה התעוררו ספקות לגבי חמישה מתוך 16 קטעי מגילה שהוצגו במוזיאון. קיפ דיוויס, חוקר תנ"ך מאוניברסיטת טריניטי, פרסם באוקטובר אשתקד מאמר בירחון המדעי "תגליות ים המלח" ובו העלה חשדות לגבי אמינות המסמכים. הוא כתב כי מניתוח של טכניקת הכתב שבה נעשה שימוש והמצב הפיזי של הנייר, הוא הגיע למסקנה שלפחות שבעה מסמכים הם זיוף מן התקופה המודרנית. במוזיאון שלחו את המסמכים לבדיקות רנטגן מיוחדות שניתחו את הרכב הדיו במסמך, ולפי ההודעה מאמש, "אלו העלו חשדות נוספים לגבי האמינות של חמישה קטעים".

קומראן מגילות ים המלח מדבר יהודה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
מערות קומראן במדבר יהודה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

בעקבות הממצאים, הוחלט לשלוח את המסמכים לבדיקה מעמיקה יותר במכון בדיקה עצמאי בגרמניה. אמש, הודיע המוזיאון כי בתום הבדיקה "התגלה כי חמישה קטעים אינם עולים בקנה אחד" עם תאריך המקור של הטקסט ולפיכך לא יוצגו יותר במוזיאון. "קיווינו שהבדיקות יעלו תוצאה אחרת", נמסר מהמוזיאון, "אך זו הזדמנות לחנך את הציבור על החשיבות שיש בלאמת את האותנטיות של ממצאים נדירים מתקופת התנ"ך, על הבדיקות שערכנו, ועל המחויבות שלנו לשקיפות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully