וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב של עיריית רמת גן - שמערימה קשיים על כנס נגד שחיתות

23.10.2018 / 10:03

בעיריית רמת גן לא מסכימים לקיום אירוע "לא מצביעים שחיתות", שעורכת התנועה לאיכות השלטון בשיתוף אתר וואלה! NEWS בכל הארץ, כשברקע המחלוקת הפוליטית של ראש העיר המכהן זינגר מול המתמודד כרמל שאמה הכהן

צילום: יותם רונן, עריכה: שניר דבוש

בשבוע שעבר פנתה התנועה לאיכות השלטון, המארגנת בשיתוף אתר וואלה! NEWS את הפרויקט "לא מצביעים שחיתות" בערים השונות ברחבי הארץ, בבקשה לקיים את האירוע בעיר רמת גן. האירועים בדרך כלל מתקיימים בשעות אחר הצהריים במקומות ציבוריים מרכזיים ללא כל בעיה במתן אישור העירייה. אלא שבעיריית רמת גן החליטו לא לאפשר את קיום האירוע, והערימו קשיים לביצועו מן הרגע הראשון.

על פי חוקי משרד הפנים וועדת הבחירות, לעירייה ולעובדיה אסור להתערב במערכת הבחירות ולקחת חלק ולתמוך במתמודד זה או אחר.

ראש העירייה ישראל זינגר, שלאורך הקדנציה האחרונה שלו היה חשוד בפלילים אך התיק נגדו נסגר, לא השיב לבקשת התנועה לאיכות השלטון באשר להשתתפותו באירוע.

עיריית רמת גן. דר' אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי, מערכת וואלה! NEWS
התנועה מחכה לתשובה מראש העיר. עיריית רמת גן/מערכת וואלה! NEWS, דר' אבישי טייכר, מתוך אתר פיקיויקי

כחלק מפרויקט "לא מצביעים שחיתות" מגיעה התנועה לאיכות השלטון יחד עם אתר וואלה! NEWS לערים השונות מצפון ועד דרום כדי לקיים אירועים אליהם מוזמנים המועמדים לראשות העיר ונציגיי כל הסיעות ללא יוצא מן הכלל ושם פורסים המועמדים את חזונם ותכניתם למאבק בשחיתות בשלטון המקומי. לא כל המועמדים בוחרים להגיע ולקחת חלק באירוע, אך אין התערבות של העירייה בנעשה מבחינה פוליטית באותו הערב.

עיריית רמת גן מהרגע הראשון הודיעה כי היא לא מסכימה לקיים את האירוע, ונציגה הציע כאלטרנטיבה שקיום האירוע יערך כחלק מאירוע "הייד פארק" בשכונת מרום נווה בעיר הנערך תחת חסות העירייה והדגישו כי המארגנים ידאגו שכל מתמודד יקבל זמן במה שווה, וכן התחייבו כי כל המתמודדים יוזמנו. כל זאת לאחר שהודיעה העירייה כי התנועה לא תוכל לקיים את האירוע שבו היא מגיעה עם המשאית וציוד ההגברה שלה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
לא בוחרים שחיתות.
ברמת גן הם נאסרו, משאית התנועה, במה וציוד הגברה

על פי חוק תעמולת הבחירות של וועדת הכנסת ה-21 ומשרד הפנים, לישות עירונית ולעובדיה אסור לקחת חלק בקמפיין בחירות וכן להראות תמיכה במועמד כזה או אחר. כל שכן, לא להתערב באירועים פוליטיים ולקחת אותם תחת חסותה.

בשיחה עם דוברת העירייה נאמר, כי אם התנועה לא רוצים לקיים את האירוע תחת זה חסות העירייה - כחלק מחוקי העזר העירוניים יהיה ניתן לקיים את האירוע העצמאי, אך יאסר שימוש בציוד הגברה ורמקולים. תנאי זה, בו יאסר שימוש במיקרופונים ורמקולים, מבטל למעשה את מהותו של האירוע בו המתמודדים מוזמנים לעלות על במה ולדבר אל הקהל הרחב.

בנוסף לגזירה זו של עיריית רמת גן, באחת מהשיחות שנעשו עם נציג רשמי של העירייה הוטחה מצדו אשמה כי התנועה לאיכות השלטון תומכת במועמד ספציפי לראשות העיר. הנציג טען, "ברור שהתנועה לאיכות השלטון תומכת במתמודד כרמל שאמה-הכהן". הדבר ככל הנראה נאמר לאור העובדה כי בשנת 2013 העניקה התנועה לשאמה-כהן את אות אביר איכות השלטון בתפקידו כיו"ר וועדת הכלכלה עת ששימש כחבר כנסת.

הכרזה על ההתמודדותו של כרמל שאמה, לראשות עיריית רמת גן, כיכר אורדע, רמת גן. ראובן קסטרו
"ברור שהתנועה תומכת בו?", כרמל שאמה-הכהן/ראובן קסטרו

לאחר דין ודברים, סמנכ"ל העירייה אמנון בוץ' הציב מספר דרישות מוגזמות כתנאי לקיום האירוע, בהם ביטוח בסכום מופרז, והוכחה מצד התנועה כי היא אכן הזמינה את כל המתמודדים ובנוסף הצהרה מצדם כי הם יגיעו ויחתמו על האמנה. דרישות אלו הם דבר שהתנועה לא יכולה להתחייב אליו שכן כל מועמד אחראי על עצמו והתנהלותו שלו. "נדרש כי כל ראשי הסיעות המתמודדות יחתמו על הסכמה להשתתפות באירוע הנדון ולחתימה על האמנה, זאת כתנאי מוקדם לקיום הפעילות" אמר בוץ'.

תגובת עיריית רמת גן: ככלל , העירייה מברכת על הפעילות של התנועה לאיכות השלטון . במקרה הנוכחי מבקשת העיריה כי הפעילות תעשה על פי ההנחיות העירוניות הקיימות ביחס לפעילות הכרוכה בהצבת במה ובהתקלות שצפויה לכלול למעלה מ-50 משתתפים.

הפגנת תושבי רמת גן מול העירייה בשל ביטול עצרת התנועה לאיכות השלטון עם אתר וואלה לכבוד הבחירות.. מערכת וואלה! NEWS
הפגנת תושבי רמת גן מול בניין העירייה במחאה לביטול האירוע בעיר/מערכת וואלה! NEWS

בעקבות פרסום הכתבה, עשרות אנשים הפגינו היום מול בניין עיריית רמת גן במחאה על הערמת הקשיים לקיום האירוע. מארגני ההפגנה, סגן ראש העיר אביהוא בן משה ועו"ד חיה מנע, אמרו בשיחה עם וואלה! NEWS כי "לראש העירייה זינגר יש מה להפסיד מהשיח שתכננו אתר וואלה והתנועה לאיכות השלטון בכיכר אורדע ביום חמישי הקרוב. שני הגופים החשובים הללו ביקשו להביא לכיכר את השיח המהותי והחשוב במאבק בשחיתות בשילטון המקומי במיוחד ערב הבחירות. אני אישרתי את הגעתי וזינגר חסם אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully