וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב על התקציב: האיחוד האירופי ואיטליה במסלול התנגשות

22.10.2018 / 23:31

הממשלה הפופוליסטית ברומא רוצה להגדיל את הגירעון, על אף החוב הכבד שלה. בנציבות בבריסל מזהירים כי רומא עלולה לחטוף קנסות על כך, על אף שמשרד האוצר מבטיח להתערב אם תהיה חריגה

ראש ממשלת איטליה קונטה (באמצע), וסגניו סלביני (מימין) ודי מאיו (משמאל) במסיבת עיתונאים ברומא, 20 באוקטובר 2018. רויטרס
חזית מול אירופה. ראש ממשלת איטליה/רויטרס

משרד האוצר של איטליה הבהיר היום (שני) לנציבות האירופית כי הממשלה תיצמד לתקציב השנוי במחלוקת שגיבשה, אך הבטיח להתערב אם הוא לא יעמוד ביעדי החוב והגירעון שלו.

טיוטת התקציב לשנה הבאה כוללת את הגדלת ההוצאות על רווחה, את הקטנת גיל הפרישה ומגדילה את הגירעון ל-2.4% מהתמ"ג. הגירעון המתוכנן הוא מתחת לרף 3% של האיחוד האירופי, אך הוא מאיים להעמיק את החוב של איטליה, שמהווה כיום כ-130% מהתמ"ג שלה.

שר האוצר של גרמניה, אולף שולץ, אמר כי על איטליה להיות זהירה יותר והוסיף כי על הממשלה לפתור את המחלוקת התקציבית שלה עם הנציבות. "למעשה, זה די פשוט: מישה עם חוב גדול צריך להיות זהיר יותר מאשר כשהוא לוקח חוב חדש מאשר למי שיש חוב קטן", אמר באירוע שעסק באיחוד בתשובה לשאלה בנושא.

הנציבות אמרה בשבוע שעבר כי התקציב המתוכנן של הממשלה הפופוליסטית ברומא הוא הפרה ברורה של התקנות הפיסקליות של האיחוד. היא תדון בצעדים נוספים מחר, והיא עשויה להטיל בסופו של דבר קנסות על איטליה.

(עדכון ראשון: 16:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully