וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליקויים המדאיגים ביחידה המסווגת שמביטה על איראן מהחלל

22.10.2018 / 16:00

מבקר המדינה קובע כי נפלו כשלים בגיבוש תפיסת ההפעלה ביחידה שאמונה על איסוף ופיענוח חומרים מודיעיניים חזותיים. ליקויים נמצאו גם בתהליכי ההכשרה ובהסדרת תחום הגיאולוגיה שתופס תאוצה בשל הלחימה התת קרקעית. ליקויים נוספים גם במערך ייצור הטנקים וארגון נכי צה"ל

עריכה: יאיר דניאל

מבקר המדינה יוסף שפירא פרסם היום (שני) דוח בנוגע לליקויים שנמצאו בצה"ל ובמשרד הביטחון. אחד הנושאים הבולטים שעלו מהדוח הוא בנוגע לתפקודה של יחידת 9900 באגף המודיעין של צה"ל, עוצבת המודיעין החזותי, האחראית על איסוף מודיעין חזותי ומיפוי.

המבקר קובע כי נמצאו ליקויים במוכנות לחירום של היחידה ויחידות המשנה שלה, בכתיבת תפיסות, תורת לחימה ופקודות, בפיקוח ובבקרה על תהליכי הכשרת היסוד וההסמכה לתפקידי פענוח. בנוסף נמצאו ליקויים בהסדרת תחום הגיאולוגיה הצבאית שתפס תאוצה בשנים האחרונות.

יחידה 9900 עושה שימוש באמצעים שונים לאיסוף מידע, בהם לוויינים ומטוסים. היא מעבירה הכשרות במקצועות האיסוף החזותי באגף המודיעין (אמ"ן) באמצעות ענף מודיעין השטח. ליחידה כפופות שלוש יחידות נוספות: יחידת פיענוח מרכזית, מרכז הפקות מלוויינים, ויחידת המיפוי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליקויים בגיבוש תפיסת ההפעלה ביחידה 9900/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביחידה הרישומית של 9900 יש גוף נוסף המכונה "שלף", העוסק בתצפיות מוטסות. מפקדת 9900 כפופה פיקודית לראש אמ"ן ומונחית על ידי שני גורמים - חטיבת ההפעלה באמ"ן בנושאי הפעלת הכוח, ומפקדת קצין המודיעין הראשי בנושאי בניין הכוח.

בין השאר, היחידה אמונה על איסוף המידע החזותי המתקבל מלוויינים על הנעשה באיראן ועל פענוחו. אנשיה עוקבים אחר מטרות ופעילות חשודה שמתבצעת במרחק מאות אלפי קילומטרים, ומספקים מידע על המתרחש לא רק במתקני הגרעין, אלא גם במקומות נוספים במזרח התיכון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully