וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החוטפים פחדו": המיליארדר הצעיר ביותר באפריקה שוחרר מהשבי

מוחמד דווג'י חזר לביתו בדאר א-סאלם שבטנזניה ללא פגע, כשבוע אחרי שחמושים חטפו אותו בכניסה למכון כושר. הוא סיפר למשטרה כי הוא שאל אותם כמה כסף הם רוצים, אך הם לא נקבו במספר והיו מפוחדים על אף שהיו חמושים

מוחמד דווג'י, המיליארדר הצעיר ביותר באפריקה. טוויטר, אתר רשמי
"מודה לאללה". מוחמד דווג'י/אתר רשמי, טוויטר

המיליארדר הצעיר ביותר באפריקה, שנחטף על ידי חמושים בטנזניה לפני יותר משבוע, שב ללא פגע לביתו. "אני מודה לאללה ששבתי הביתה בריא ושלם", אמר מוחמד דווג'י במסיבת עיתונאים שכינס ביום שבת בדאר א-סאלם, שם נחטף בכניסה לחדר כושר במלון. הוא הודה גם לרשויות במדינה וכל מי "שהתפלל" עבורו בטנזניה ובעולם.

מפקד משטרת טנזניה, סימון סירו, אמר כי איש העסקים סיפק מידע לחוקרים על חוטפיו. "הוא אמר כי הם רצו כסף, אבל הם היו מפוחדים, על אף שהם היו חמושים. הוא ביקש מהם כמה פעמים כמה הם רוצים, אבל לא נקבו בסכום מסוים", אמר. הוא הוסיף, מבלי לפרט: "אנחנו יודעים באיזו מדינה הם תכננו את התכנית שלהם". לדבריו, דווג'י סיפר כי הם שוחחו בשפה דרום אפריקנית, מה שמחזק את החשד שהם היו אזרחים זרים.

לפי רשת BBC, דווג'י, המכונה מו, מוערך בזכות הפיכת העסק המשפחתי שלו לקונגלומרט פאן-אפריקני. לחברה שלו METL יש אינטרסים בחברות טקסטיל, משקאות ושמנים בלפחות שש מדינות ביבשת. הוא המיליארדר היחיד במדינה המזרח אפריקנית וב-2017 הוא הוגדר כמיליארדר הצעיר ביותר ביבשת. ב-2016 הוא הבטיח לתרום מחצית מהונו למען מטרות פילנתרופיות. הוא היה חבר פרלמנט במשך עשור, בין 2005 ל-2015.

  • עוד באותו נושא:
  • טנזניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully