וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי ההצעה להעברת השגרירות: רה"מ אוסטרליה איבד את הרוב בפרלמנט

20.10.2018 / 17:51

מספירת יותר מחצי מהקלפיות עולה כי מועמד הממשלה, דייב שארמה, הפסיד למועמדת עצמאית לפרלמנט האוסטרלי. התוצאות עשויות לגרום משבר פוליטי לראש הממשלה סקוט מוריסון, שאמר כי הוא שוקל להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר אליה את שגרירות ארצו

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ממשלת אוסטרליה תאבד את הרוב שלה בפרלמנט - כך עולה מספירה של יותר ממחצית הקלפיות במדינה אחרי הבחירות שנערכו היום (שבת) במחוז וונטוורת'. תוצאות הבחירות, שעשויות לגרום למשבר פוליטי עבור ראש הממשלה סקוט מוריסון, מגיעות אחרי שהאחרון הצהיר כי הוא שוקל להעביר את שגרירות ארצו לירושלים.

הבחירות בוונטוורת', מחוז עשיר שנמצא ממזרח לסידני עם שיעור גבוה של יהודים שעומד על 13%, מתקיימות אחרי הדחתו של ראש הממשלה הקודם מלקולם טורנבול בחודש אוגוסט האחרון. מועמד הממשלה, דייב שארמה, הפסיד למועמדת העצמאית קרין פלפס שכבר הצהירה עם פרסום התוצאות החלקיות כי "הניצחון הערב הוא סמל לחזרה להגינות, יושרה ואנושיות עבור ממשלת אוסטרליה".

ראש ממשלת אוסטרליה הנכנס סקוט מוריסון, 24 באוגוסט 2018. רויטרס
אוונגליסט אוהד ישראל שהציע להעביר את השגרירות לירושלים. מוריסון/רויטרס

פלפס התחזקה על גלי הבוז הציבורי כלפי מפלגת השלטון הליברלית שהרחיקה את מנהיגה בחודש אוגוסט ב"הפיכה" מפלגתית, בפעם הרביעית שבה ראש ממשלה מודח מתפקידו מאז שנת 2010. כעת, עם איבוד הרוב בפרלמנט, שעמד על מושב אחד, יצטרך ראש הממשלה מוריסון להסתמך על קולות העצמאיים בפרלמנט כדי ליישם את מדיניותו.

המצב הפוליטי החדש באוסטרליה מעמיד בסכנה את הצהרתו של מוריסון, הנחשב לאוונגליסט אוהד ישראל, שאמר לנתניהו ביום שני השבוע כי הוא שוקל להכיר באופן רשמי בירושלים כבירת ישראל ולהעביר את השגרירות. הפרסום עורר את התנגדותם של סוכנות הביון באוסטרלית, שהזהירה כי הצעתו עלולה "לעורר מחאה, אי-שקט וייתכן שגם אלימות בעזה ובגדה המערבית", ושל שגריר מצרים בקנברה שאמר כי 13 מדינות ערביות שלחו מכתב לממשלה המזהיר מפני המהלך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully