וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחזית מזג האוויר: עדיין לא חורף, כבר לא קיץ

19.10.2018 / 6:05

לאחר גשם אתמול, גם היום צפוי להיות גשם מקומי קל לאורך מישור החוף. ללא צפוי שינוי ניכר בטמפרטורות. חזאי בשירות המטאורולוגי אמר לוואלה! NEWS כי "המודלים האחרונים של התחזיות העונתיות מראים שהחורף צפוי להיות מעט גשום מהממוצע"

צילומי חובבים ברשת

מזג האוויר היום (שישי) ולאורך סוף השבוע צפוי להיות מעונן חלקית. הטמפרטורות יהיו ללא שינוי ניכר וייתכן גשם מקומי. אורן דוידוף, חזאי בשירות המטאורלוגי, סיפר לוואלה! NEWS כי היום בבוקר "צפוי גשם מקומי שברובו יהיה קל לאורך מישור החוף".

מידות החום הצפויות היום והלילה: בירושלים 18-25; בתל אביב 22-27; בחיפה 22-26; בצפת 17-23; בקצרין 18-28; טבריה 21-31; נצרת 20-25; עפולה 20-29; בית שאן 21-32; לוד 21-28; אשדוד 22-27; עין גדי 27-32; באר שבע 18-29; מצפה רמון 16-25, אילת 23-33.

"המודלים האחרונים של התחזיות העונתיות מראים שהחורף צפוי להיות מעט גשום מהממוצע אבל הסבירות לכך נעה בין 50-60%", סיפר דוידוף, והוסיף כי אתמול "חווינו מזג אוויר סתווי שאופייני לשעות הבוקר עם התכנסות של עננים לאורך החוף. ירדו גשמים באזור החוף תוך מקבץ יפה של סופות רעמים, שפקדו אותנו הבוקר בהשפעת אפיק רום שעבר אותנו מהלילה".

לדבריו, ביום ראשון יהיה לרוב נאה, הטמפרטורות יעלו והלחות תרד. בצפון הארץ קיים סיכוי לגשם מקומי. ביום שני צפויה התחממות משמעותית נוספת ומידות החום יהיו גבוהות מן הרגיל, בעיקר בהרים ובפנים הארץ.

גשם בתל אביב 10 באפריל 2018. ראובן קסטרו
גשם בתל אביב, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

"קיבלנו גשמים בעלי אופי מקומי", ציין מנהל אגף אקלים בשירות המטאורולוגי, ד"ר עמוס פורת. "קיבלנו גשם ברמת השרון, ליד נתניה, בסביבת חיפה ובכל מיני נקודות נוספות שחלק מהן קיבלו 10-20 מ"מ גשם. אבל לעומת זאת, הרבה מקומות אחרים בארץ טרם ראו גשם כלל. האם בזה מתחיל החורף? פה כמובן מתחיל דיון. בינתיים מה שברור הוא שמזג האוויר יותר קריר ויותר נוח מקיץ ישראלי, אבל עוד לא נכנסה מערכת מסודרת של גשמים שיורדים באזורים נרחבים ומלווים בירידת הטמפרטורה. זה עוד לא היה, ולימים הקרובים אנחנו גם לא רואים את זה מגיע".

פורת אמר כי צריך להדגיש שאוקטובר הוא חודש סתיו, לא חורף, וכמויות הגשם שיורדות בו בישראל הן קטנות. בממוצע יורדים בין 20-30 מ"מ גשם לחודש זה בצפון ובמרכז. "צריך לחכות עוד עד שנוכל לקבוע שבעונת הגשמים בין נובמבר למרץ נחווה עונה גשומה. החורף הקודם היה קצת מתחת לממוצע, חודש ינואר נתן כמויות גדולות של גשם, ואילו חודשים אחרים בתקופה של אוקטובר-דצמבר ושל פברואר-מרץ היו כולם מתחת לממוצע". אם זאת, ד"ר פורת מוסיף שבחורף הקודם "האביב דווקא היה גשום עם שיטפונות באפריל, וגשם גם במאי ואפילו יוני".

עוד באותו נושא

גשם גשם בוא: מזג אוויר סגרירי צפוי לאורך מישור החוף | התחזית המלאה

לכתבה המלאה
גשם חזק יורד ביפו - 18/10/2018. Suheil Fallas, מערכת וואלה! NEWS
גשם ביפו, אמש/מערכת וואלה! NEWS, Suheil Fallas

יואב לוי, ראש תחום מחקר בשירות המטאורולוגי, עומל בימים אלו על התחזית השנתית לחורף, שתתפרסם רק בחודש הבא. "יש סימנים לחורף יותר טוב, אבל הגשם לא מעיד על הצפוי. הוא ירד בגוש דן, איזור קטן של ישראל שבמקרה רוב התושבים גרים בו". "רואים בבירור שחם יותר מהשנים הקודמות ורואים שיש תופעה של עונות קיץ חמות יותר, במובהק", ציין כי "על זה אין מחלוקת אבל אין מגמה ברורה במשקעים".

לוי התריע כי "גם לתחזית העונתית שנפרסם בנובמבר אחוזי ההצלחה מאוד נמוכים". הוא הסביר כי "בתחזית עונתית של משקעים יש למודלים יכולת חיזוי טובה באוקיינוסים הטרופיים. לאזור שלנו זה כנראה הרבה יותר מסובך". "בשורה התחתונה, צריך להתנחם בכך שכמות המשקעים בישראל אינה נוראה כפי שלפעמים מציגים אותה", אמר לוי והוסיף כי "בתל אביב יורדים 550 מ"מ בשנה בממוצע, בלונדון 601 מ"מ בערך, בפריז 641 מ"מ, במוסקבה 680 מ"מ. הם יורדים בצורה יותר שיוויונית לאורך חדשי השנה, אבל מכל האמור גם רואים שתל אביב אינה מדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully