וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

50 שנה לצילום האיקוני של המאה ה-20. וואלה! גלובל

19.10.2018 / 11:05

הצילום המפורסם שהנציח את האתלטים האמריקאים ג'ון קרלוס וטוני סמית' מניפים אגרוף על הדוכן באולימפיאדת מקסיקו סיטי בהצדעת הכוח השחור חוגג יובל. וגם: מה עוד יספר אדוארד סנודן על ישראל? צפו בתכנית

עריכת וידאו: נעה לוי

בתכניתו השבועית "וואלה! גלובל" עוסק אורן נהרי, עורך חדשות החוץ של וואלה! NEWS, בנושאים עולמיים עדכניים מזווית אחרת ובקצב מהיר. והפעם:

בפתח התכנית מזכיר נהרי כי השבוע לפני חמישים שנה עמדו שני האתלטים האמריקנים קרלוס וסמית' על דוכן המנצחים באולימפיאדת מקסיקו סיטי והניפו אגרוף בהצדעת הכוח השחור - רגע שגם הפך לאחד הצילומים האיקונים של המאה העשרים.

מדוע אז נענשו האתלטים בחומרה על ידי מדינתם? מדוע נענש קודם לכן מוחמד עלי, שסירב להתגייס לצבא והושעה לשנים בשיא הקריירה שלו? ובמה דומה להם ושונה מהם שחקן הפוטבול קולין קאפרניק, שבמהלך השנה החולפת כרע ברך בזמן נגינת ההמנונים לפני משחקים, במחאה נגד אלימות המשטרה נגד השחורים בארצות הברית?

במרכז התכנית ריאיון עם היועצים האסטרטגיים הדן אורנשטיין ואיתמר חושן, מארגני האירוע שבו ידבר בקרוב אדוארד סנודן ממקום מסתורו ברוסיה בפני קהל ישראלי באמצעות שיחת וידאו מאובטחת. מדוע החליטו לתת במה למבוקש נמלט שעבר על החוק? מה סנודן הולך לספר על המודיעין הישראלי או על מעקבים שבוצעו אחר בכירים ישראלים? והאם הופעלו עליהם לחצים אמריקנים נגד קיום האירוע?

בהמשך התכנית מראיין נהרי את המחזאי האמריקני מתיו ספנגלר, שכתב את העיבוד לתיאטרון של הספר "רודף העפיפונים" מאת חאלד חוסייני, שגרסה עברית שלו עולה בימים אלה בתיאטרון גשר. מדוע המחזה אקטואלי כל כך בימים אלה ומה דעתו על העיבוד הישראלי?

ובסוף התכנית - מקבץ של חלקי סרטים מובחרים שיוצגו במהלך סוף השבוע הקרוב והשבוע הבא בסינמטק תל אביב, במסגרת פסטיבל "פיניטה לה קומדיה" לרגל שבוע השפה האיטלקית בעולם. צפו בתכנית.

(עדכון ראשון 18.10, 17:00)

  • עוד באותו נושא:
  • ארה"ב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully