וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדינות ערב מזהירות את אוסטרליה: העברת השגרירות לי-ם תפגע ביחסים

16.10.2018 / 15:37

אחרי שראש הממשלה הפתיע ואמר כי הוא לא פוסל את המהלך, שגרירי 13 מדינות ערביות במדינה שלחו מכתב לממשלה ובו הזהירו מההשלכות. "הם מסכנים את יחסי המסחר והעסקים עם שאר העולם", אמר שר החוץ הפלסטיני"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

מדינות ערביות הביעו היום (שלישי) את התנגדותן לאפשרות שאוסטרליה תעביר את שגרירותה בישראל לירושלים, אחרי שראש הממשלה סקוט מוריסון אמר לראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא בוחן את המהלך. דבריו מגיעים ארבעה ימים לפני בחירות חשובות על מושב בפרלמנט, שהפסד בהן יוביל לאיבוד הרוב של קואליציית הימין-מרכז. שגריר מצרים בקנברה אמר כי 13 מדינות ערביות שלחו מכתב לממשלה שבו הזהירו מהמהלך.

בנוסף לכך, שר החוץ הפלסטיני ריאד אל-מאלכי, שנפגש עם עמיתו האינדונזי בג'קרטה, אמר כי הוא מאוכזב מכך שאוסטרליה עלולה להפר בכך את החוק הבינלאומי ובניגוד להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם. "הם מסכנים את יחסי המסחר והעסקים עם שאר העולם, במיוחד עם העולם הערבי והמוסלמי", אמר. מקבילו האינדונזי אמר כי ג'קרטה ממשיכה לתמוך בפתרון שתי המדינות.

אוסטרליה אמורה לחתום בהמשך השנה על הסכם סחר חופשי עם אינדונזיה, המדינה המוסלמית הגדולה ביותר בעולם, שבה הסוגייה הפלסטינית נורה נושא רגיש. עשרות אלפים הפגינו בזעם אחרי החלטתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים בחודש מאי.

שגרירות אוסטרליה, תל אביב, ישראל, 16 באוקטובר 2018. רויטרס
תצטרף לארה"ב? שגרירות אוסטרליה בתל אביב, היום/רויטרס

מוריסון אמר היום בפרלמנט כי הוא שוחח על הנושא עם נשיא אינדונזיה ג'וקו וידודו. לדבריו, הוא לא קיבל שום החלטה בנושא, אך ביקר את העובדה שדיונים על בירתה של ישראל הם "טאבו". הבחירות הן על מושב מטעם וונטוורת', פרבר של סידני שכ-12.5% מאוכלוסייתו היא יהודית - אחוז גבוה בהרבה בהשוואה לשאר אוסטרליה.

לפי ההערכות, דבריו של ראש הממשלה החדש, שנכנס לתפקידו רק באוגוסט, נועדו לצרכים פוליטיים. המושב התפנה בעקבות פרישתו של מלקולם טרנבול, קודמו של מוריסון, ומועמד מפלגת השלטון הוא דייב שארמה, לשעבר שגריר אוסטרליה בישראל שהעלה בעבר את הנושא.

העיתון סידני "מורנינג הראלד" תיאר את השינוי האפשרי והדרמטי במדיניות של אוסטרליה כצעד "חסר עקרונות ופחדני" מצדו של מוריסון, שיתקשה למשול אם לא ינצח בבחירות ביום ראשון וייאלץ לשאת ולתת עם מחוקקים עצמאיים.

סוגיית ירושלים היא אחד מנושאי המחלוקת העיקריים בין ישראל לפלסטינים, המתנגדים למעורבות ארצות הברית בתהליך השלום מאז העברת השגרירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully